گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۳۵ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
سرانه جنگل کشور یک سوم شاخص جهانی است

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال،در نشست شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی لرستان اظهار کرد : با پیگیری های ریاست سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص اخذ اعتبارات از محل صندوق توسعه ارزی ، حدود ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار به این سازمان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فریبرز غیبی بیان داشت: این اعتبار در ابعاد حفظ ، احیا ، توسعه ، بهره برداری ، آب و آبخوان داری ، خاک و آبخیزداری هزینه خواهد شد.

وی پیگیری و ‌پیشرفت پروژه های آبخیزداری را مهم دانست و افزود :در خصوص بحث حفاظتی ، قصد داریم مرز مستثنیات و اراضی ملی را که اولویت اصلی کمربند سبز است را انجام داده و با کنترل و پایش آفات ، سلامت عرصه های جنگلی و مرتعی را حفظ کنیم.

غیبی با اشاره به اینکه قسمتی از تولید نهال را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم ، اظهار کرد: از نهال‌های بومی منطقه جنگلی استفاده می شود و برای اینکه انگیزه اقتصادی در میان مجریان طرح های مرتعداری، آبخیزداری و بیابان‌زدایی ایجاد شود، قصد داریم به این مجریان، اجازه کشت گیاهان دارویی را نیز بدهیم.

این مقام مسئول،آسیب‌هایی که بر اثر تغییر اقلیم به عرصه های منابع طبیعی کشور وارد شده را ، مهارشدنی و قابل کنترل دانست و خاطرنشان کرد : می‌توان با کار گروهی و با کمک جوامع محلی و بر اساس ضوابط فنی و اجرایی مشخص و با داشتن یک برنامه منظم و خوب ، پوشش گیاهی کشور را گسترش داد.

وی در پایان در خصوص سرانه جنگل کشور گفت: سرانه جنگل کشور یک سوم شاخص جهانی است چرا که ایران دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید