گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۳۲ :: ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
سرخک یک بیماری ویروسی است/ واکسیناسیون سرخک و سرخچه برای کودکان انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر گسترش شیوع بیماری سرخک در کشور و به تبع آن در استان، رواج پیدا کرده و این درصورتی است که در دو سال اخیر هیچ‌گونه مورد سرخک مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه‌ خبری سنگ نوشته، دکتر مریم کوشکی در تشریح این خبر عنوان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که راه انتقال آن از طریق تنفس و قطرات تنفسی می‌باشد و مسری ترین عامل عفونی شناخته شده است. 

 وی در ادامه بیان کرد: واکسیناسیون سرخک و سرخچه یا mmr در دو نوبت دوازده ماهگی و هجده ماهگی برای کودکان صورت می گیرد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن بیان این موضوع که پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخچه در استان لرستان در حد مطلوب و قابل قبولی است، اظهار داشت: درصورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک ازجمله بثورات پوستی در کودکان، طی ۲۴ ساعت نمونه گیری انجام می شود و به آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال خواهد شد.

کوشکی با اشاره به این‌که بروز سرخک در کشور های همسایه افزایش پیدا کرده‌است، تصریح کرد: اگر خانواده ای صاحب کودک زیر ۵ سال است
و به دلیل ابتلا به کرونا واکسیناسیون کودک را به تاخیر انداخته‌اند، برای تکمیل واکسیناسیون کودک علیه سرخک و سرخچه اقدام و به مراکز بهداشتی محل زندگی در شهر و روستا مراجعه نمایند. 

وی خاطرنشان کرد: واکسن mmr در تمام مراکز واکسیناسیون استان موجود است و از این جهت هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای پیشگیری از این بیماری به ذکر چند نکته پرداخت و گفت:بایستی دوری از تجمعات در دستور کار قرار داده شود و در محل تجمع، تهویه مناسب صورت بگیرد و در صورت مشاهده هرگونه علائم بثورات پوستی به مراکز بهداشتی مراجعه فرمایید.

دکتر مریم کوشکی در پایان خواستار این موضوع شد که هم استانی ها تنها به خبرهای منتشر شده از منابع رسمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان توجه کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید