گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
شناسایی بیش از ۸۵نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از تداوم بازرسی‌ها و شناسایی 85 نفر تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی آشتاب در این باره اظهار داشت :با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در سال ۹۷ بیش از ۸۰ مورد بازرسی مشترک با نیروی انتظامی و یک هزار و ۷۲ مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان در این ارتباط انجام شده که سبب شناسایی تعداد ۸۵تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد.

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا ۹۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند که طی سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۲ کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان تصریح کرد: در مجموع ۷۳ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان، یک موضوع با اهمیت و حساس است و تبعات حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در استان یعنی اشغال فرصت های شغلی موجود که می بایست جوانان بومی استان در آن شاغل باشند..

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید