گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۲۴ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
شناسایی ۱۰ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در لرستان

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان در مراسم کلنگ زنی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: از مجموع ۳۰ هزار نفری که در طرح  اقدام ملی مسکن در لرستان ثبت‌نام کردند، حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس رضا خالقی در مراسم کلنگ‌زنی طرح اقدام ملی در لرستان ، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور مراسم آغاز عملیات اجرایی و واگذاری گروهی طرح اقدام ملی مسکن در خرم‌آباد به نمایندگی از سایر شهرهای استان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کرونا برگزار شد.

وی افزود: از مجموع ۳۰ هزار نفری که در طرح  اقدام ملی مسکن در لرستان ثبت‌نام کردند حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

خالقی گفت: از این تعداد ۳۸۰۰ نفر افتتاح حساب کردند و  ۱۷۰۰ نفر واریز وجه کردند.

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان اظهار داشت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی است که در شش شهر استان کار شروع شده و سایر شهرها در برنامه هستند.

وی بیان داشت: در سه شهربالای ۱۰۰ هزار نفر استان هم اداره کل راه و‌شهرسازی لرستان متولی است، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز به عنوان کارگزار ورود پیدا کرده و اراضی تحویل داده شده است.

خالقی با بیان اینکه پروژه در شهرهای دورود و خرم‌آباد در هفته آینده آغاز خواهد شد، بیان کرد: همچنین طرح اقدام ملی ۴۲۶ واحدی کرگانه که در مرحله فنداسیون هستند در حال انجام است و دو پروژه مشارکتی در شهرستان بروجرد و خرم‌آباد را نیز توانسته‌ایم انعقاد قرارداد کنیم.

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان افزود: زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی را تاکنون تامین کردیم و تنها در نورآباد با کمبود زمین مواجه‌ایم که پیگیر هستیم به انجام برسد.

وی گفت: در سایر شهرهای لرستان به تعداد متقاضیان واجد شرایط تامین زمین کنیم و کارهم آغاز و ردیف بانکی آن نیز مشخص شده و هیچ مشکلی برای ادامه کار نداریم.

خالقی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این پروژه از محل تسهیلات بانکی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان و مابقی هزینه را متقاضیان تامین خواهند کرد، افزود: ۹۶ هکتار زمین را تاکنون در استان تامین کردیم و فرآیند تامین زمین مستمر و ادامه دار خواهد بود و افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان بیان داشت: قراردادهایی که امروز به نمایندگی به اهالی ساکن پلدختر داده شد بصورت اجاره یکساله قابلیت تمدید تا دو سال دارد که باید گروه‌های ساخت کار احداث را انجام دهند و اگر انجام ندهند در یکسال اول قرارداد آنها فسخ و قرارداد به نفرات جایگزین واجد شرایط منتقل می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید