معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:
تاریخ: ۱۵:۱۵ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
شهرداری‌ها باید نقاط آسیب پذیر شهر را شناسایی کنند/ افزایش خانه های فرهنگی در مبارزه با اعتیاد کارساز است

صبح امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در راستای مبارزه با معضل اعتیاد، شهرداری‌ها باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی و با استفاده از توانایی دستگاه‌های متولی نسبت به افزایش خانه‌های فرهنگی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، محمود ثمینی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ورود سوداگران مرگ و پمپاژ مواد مخدر به ایران کمک می‌کنند، بیان کرد: آنان از هر روشی می‌خواهند جوانان و نسل‌های آینده مملکت را هدف قرار دهند تا باعث بی‌رغبتی مردم در مبارزه با استکبار شوند، بنابراین باید جبهه‌های مختلفی برای جلوگیری از این هدف دشمنان ایجاد کنیم.

وی افزود مبارزه با مواد مخدر در کشور ما یک اصل است بدین منظور شهدای بسیاری را در این راه تقدیم شده و مبارزه با شدت بیشتری نسبت به گذشته با ورود دستگاه‌های امنیتی سپاه و نیروهای نظامی ایران ادامه دارد.

 ثمینی با تاکید بر اینکه باید پیشگیری کرد و با اقدامات فرهنگی تلاش کنیم تا خریداران مواد مخدر را کاهش دهیم، تصریح کرد: در بحث درمان تلاش ها و هزینه‌های زیادی شده است، اما با پیشگیری و اقدامات لازم در زمینه‌های فرهنگی به مراتب کم هزینه‌تر از ترک و درمان معتادین و متجاهرین است.

 وی ادامه داد: آگاهی، اطلاع رسانی، ممارست و آموزش از خطرات و معضلات مواد مخدر به خانواده‌ها و محافل فرهنگی دانشجویی و دانش‌آموزی از طریق دستگاه‌ها و صدا و سیما باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

 معاون سیاسی استاندار افزود: در این راستا شهرداری‌ها باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی و با استفاده از توانایی دستگاه‌های متولی نسبت به افزایش خانه‌های فرهنگی اقدام کنند.

 وی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا بازار مواد مخدر در لرستان کاهش یابد چرا که مقابله با جدیت در حال انجام است.

 صمیمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر خاطرنشان کرد: برای پیشگیری تمام دستگاه‌ها و نهادها موظف به همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر هستند و تصمیمات این ستاد لازم الاجرا است و کسی نباید نسبت به این مصوبات بی اهمیت باشد.

وی به ضربه زدن به اموال قاچاقچیان برای جلوگیری از ورود دیگران به این حوزه تاکید کرد و گفت: معتادان متجاهری که به بیماری عفونی و خطرناک مبتلا هستند باید ساماندهی شوند تا مزاحمت هایی برای جامعه ایجاد نکنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید