گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۲۶ :: ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
شوک بی سابقه کرونا بر پیکره اقتصاد در صد سال اخیر / واحدهای صنعتی به سمت تجارت الکترونیک حرکت کنند

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان،گفت:در صدسال اخیر، کرونا بزرگترین شوک اقتصادی را بر پیکره اقتصاد وارد کرده است که همین موضوع ایجاب می کند که واحدهای صنعتی به سمت تجارت الکترونیک حرکت کنند

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته به نقل از همای سعادت آنلاین، بختیار رازانی،در نشست مجازی با خبرنگاران، گفت: عواملی مثل جنگ ها، افزایش یا کاهش ناگهانی قیمت نفت و… اقتصاد را تحت تاثیر می گذارند اما بزرگترین این عوامل، ویروس کرونا بوده است که در صد سال اخیر، بزرگترین شوک را بر پیکره اقتصاد وارد کرده است.

وی ،افزود: در مجموع کرونا باعث شده تقاضا کاهش پیدا کند و وقتی تقاضا کاهش پیدا کند تولید کم خواهد شد، بنابراین تقاضا، کم و حتی به صفر می رسد و در نتیجه، بیکاری افزایش پیدا میکند و نهایتا موجب کاهش سطح درآمد می شود.

رازانی ،گفت: ممکن است برخی صنایع از جمله صنایع تولید کننده شوینده ها و ضدعفونی مثل الکل افزایش چشم گیری در تولید داشته باشند اما کرونا ، در مجموع باعث تعطیلی و کاهش اشتغال در بسیاری از صنایع مثل صنایع غذایی و آشامیدنی شده است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی لرستان، اضافه کرد:برای مثال، پیش از این، آب معدنی در تالارها و اماکن عمومی، استفاده داشت ولی با تعطیلی این اماکن، قاعدتا تقاضا برای آن کم شده است‌.

وی تاکید کرد: باید به سمت تجارت الکترونیک برویم به این معنا که واحد های صنعتی بتوانند از طریق پلتفرم های الکتر ونیکی، محصولات خود را عرضه کنند و بازاریابی خوبی داشته باشند که خوشبختانه بعضی از این شرکتها به این سمت حرکت کرده اند.

فاطمه سعادت راد

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید