گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
صدور مجوز ۳ اقامتگاه بومگردی جدید در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی از صدور ۳ مجوز اقامتگاه بوم گردی جدید در استان لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان افزود: به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان مجوز ۲ واحد اقامتگاه بومگردی در روستای قلعه خانجان و دره اناران خرم آباد و یک مجوز در روستای چشمه برقی شهرستان سلسله صادر شده است.

سید امین قاسمی حجم سرمایه گذاری در این اقامتگاههای بومگردی را بیش از ۲۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زیر بنای هر واحد نیز بطور به طور متوسط ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.

او اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در استان لرستان دایر می باشد که امیدواریم با صدور این ۳ مجوز پایه گذار اشتغالزایی پایداری در این مسیر باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ضرورت توسعه امکانات رفاهی و تفریحی در جاذبه های گردشگری استان، توسعه مراکز بوم گردی را اقدامی شاخص در افزایش میزان رضایت گردشگران دانست و تاکید کرد: توسعه تاسیسات رفاهی و تفریحی ضمن اینکه می تواند موجب معرفی نقاط و جذب گردشگر شود تاثیری مستقیم بر وضعیت اشتغالزایی محل دارد و حداقل هر واحد اشتغال ده جوان را فراهم می کند که در شرایط فعلی همین اقدام هم در کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری می تواند موثر باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید