نماینده مردم الیگودرز در مجلس :
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۵۹ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
صیانت از منافع مردم ، وظیفه نمایندگان است/ ما با دخالت‌های فرا قانونی نمایندگان مخالفیم

در پی انتقادات اخیر به برخی عزل و نصب ها و روند کند تغییرات، نماینده مردم شهرستان الیگودرز و نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به برخی شبهات در این خصوص پاسخ داد .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد خدابخشی با بیان این مطلب که فرمان مقام معظم رهبری دال بر خطرناک خواندن دخالت نمایندگان مجلس در برخی عزل و نصب ها فصل الخطاب همه دلسوزان نظام از جمله نمایندگان مجلس است ،گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز اجازه دخل و تصرف در انتصابات را به نمایندگان نداده و اصولا فلسفه وجودی نمایندگان هم بر مبنای دخالت در امورات دولت نیست، بلکه در مواقع لزوم می توانند بعنوان مشاورانی امین در کنار دولت باشند.

خدابخشی تصریح کرد: ما با دخالت های فرا قانونی نمایندگان مخالفیم اما در انتصابات باید شاهد شایسته سالاری ، تعهد ، تخصص ، بومی گزینی و روحیه انقلابی و جهادی منصوبین باشیم . البته اطلاعات و شناختی که نمایندگان از سطوح کارشناسی و مدیریتی دستگاه های اجرایی دارند و انتقال آن به مراجع تصمیم گیری، می تواند مفید واقع گردد.

این نماینده مجلس اظهار داشت : در کنار اعتقاد به اختیار دولت در انتصابات ، این امر به منزله بی تفاوت بودن نسبت به خطاهای احتمالی نیست چرا که کشور فرصت آزمون و خطا ندارد از این رو در مواقع ضروری ضعف های مدیریتی را گوشزد کرده و در صورت مشاهده مدیری که توان انجام امور محوله را نداشته و یا در عملکرد خود منافع مردم را در نظر ندارد، نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه نظارتی و قانونی خودشان از اهرم های در اختیار استفاده خواهند کرد .

وی با مروری بر وضعیت کنونی استان و تقدیر از تلاش های استاندار لرستان برای احقاق حقوق عامه مردم استان گفت: انتظار داریم استاندار محترم با تغییرات مناسب و انتخاب های اصلح، استان را هرچه سریعتر در مدار توسعه قرار دهد و مجمع نمایندگان استان در این رسالت خطیر وی را همراهی نموده و از هیچ کوششی برای اعتلای لرستان فروگذار نخواهند بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید