مدیر مخابرات منطقه لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۸ :: ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۳۰ درصد است

صبح امروز نشست خبری مدیر مخابرات منطقه لرستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی‌اله شمسی‌فر در این نشست خبر داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان استان بالغ بر ۱۳۰ درصد است و ضریب پوشش در حضوره شهری بالای ۹۸ درصد است.

شمسی‌فر ادامه داد: مجموعا ۳۸۰۰ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۲ هزار ۶۰۰ روستا دارای ارتباطات شبکه مخابرات هستند و نبز ۶۰۰ روستا از اینترنت خانگی بهره‌مند هستند.

وی تشربح کرد: در حوزه تلفن ثابت ۶۲۰ هزار منصوبه در سطح استان لرستان وحود دارد که از این تعداد بالغ بر ۳۰ هزار مورد فعال است و مابقی بلااستفاده است و ضریب نفود تلفن ثابت در استان ما ۲۲ است در حالیکه در کشور ۳۴ است و این فاصله زباد است و مردم باید ببشتر به استفاده از تلفن ثابت روی بیاورند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات از طریق فیبر نوری توضیح داد: در حوزه ای دی اس ال با سیم‌ مسی محدودیت زبادی داریم و حداکثر پهنای باند در این نوع ارتباط بین ۱۶ تا ۲۰ مگ  است در حالیکه در فیبر نوری پهنای باند بیشتری را پوشش می‌دهد.

شمسی فر در بحث ضرورت توسعه ارتباطات ثابت یکی از معضلات شهری را عدم مستمر بودن ارتباطات بین دستگاهی دانست و تاکید کرد: بزرگترین پروژه‌های استان وابسته به ارتباطات هستند و تلفن ثابت بر اساس جمعیت سنجبده می‌شود.

وی اذعان داشت: در استان لرستان درحوزه تلفن همراه بالغ بر ۲ میلیون ۳۰۰ هزار سیم کارت همراه اول وحود دارد و از این تعداد یک میلیون ۴۵۰ هزار فعال است، ۲۳۵ هزار مورد دائم است و مابقی اعتباری هستند.

شمسی فر ادامه داد: ما در استان برای این تعداد سیم‌کارت بالای ۵۹۰ دکل در استان داریم و روی این دکلها  ۵۳۰  تکنولوژی۲G و ۵۴۰ ۳G جی و ۸۹۰ ۴G داریم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان در پایان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از زحمات مجموعه روابط عمومی مخابرات استان لرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مخابرات منطقه لرستان در بحث درآمد کل رتبه یک‌ کشور و در حوزه روابط عمومی ۲ کشور را دارد همچنین در بحث پاسخگویی رتبه ۵ کشوری را داریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید