گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۳۴ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
طرح کاداستر  از سوء استفاده افراد سودجو در امر زمین و مسکن جلوگیری می‌کند

صبح امروز آخرین وضعیت نقشه های کاداستر ثبتی به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد.

 ‌ به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، استاندار لرستان طرح کاداستر را به عنوان یک طرح مهم وملی در مدیریت زمین و مسکن معرفی کرد و افزود: این طرح موجب شفافیت در امور شده و از اختلافات احتمالی و سوء استفاده افراد سودجو در امر زمین و مسکن جلوگیری می‌کند.

دکتر خادمی از جمله ویژگی‌های مهم اجرای طرح کاداستر را رفع مشکلات ناشی از تداخلات مالکین حقیقی و حقوقی ،مشخص شدن حدود، جلوگیری از اختلافات مالکین و افزایش امنیت در جامعه عنوان کرد.

دکتر خادمی با تاکید بر اجرای طرح کاداستر به عنوان اولویت مهم ثبت اسناد و املاک استان ، مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله؛ راه وشهرسازی، جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی و … را مکلف کرد که در برنامه ریزی‌های استانی، این موضوع را مورد توجه قرار دهند و همکاری لازم را در روند اجرای طرح انجام دهند.

استاندار لرستان افزود: با توجه به انجام بخشی از این طرح در سال گذشته ،طولانی شدن اجرای این طرح به بهانه های مختلف مطلوب نیست و تاخیر در اجرای آن خسارت زیادی دارد، بنابراین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با تمهید شرایط لازم و با همکاری همه مراجعی که در اجرای این قانون وظایفی را عهده دار هستند، وظیفه دارند که این موضوع را در اولویت قرار دهند و با رفع مداخلات و استفاده از نیروی متخصص و همه ظرفیت های موجود اقدام کنند.

در این جلسه ضمن آسیب شناسی ،بررسی مشکلات و موانع اجرای طرح ، راهکارهای تسریع در اجرای آن در سه حوزه راه و شهرسازی، منابع طبیعی و تداخلات مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ کاداستر، نقشه‌ای ثبتی دارای ارزش حقوقی است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می دهد و منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است. برخی از نقشه های کاداستر جزئیات بیشتری را نشان می دهد؛ مانند نام ناحیه، شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر واحد ملکی، گواهی شماره عنوان، موقعیت ساختارهای موجود، شماره بخش، نام خیابان های مجاور، ابعاد مرز ها راهم در بر می گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید