گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ظرفیت کم نظیر لرستان در تنوع زیستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران که در هشتم آبان 98 در دانشگاه لرستان برگزار شد؛ پتانسیل و ظرفیت لرستان در زمینه تنوع زیستی را کم نظیر عنوان نمود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در هشتم آبان ۹۸ با حضور محققین، پژوهشگران و دانشجویانی از سراسر کشور در در دانشگاه لرستان برگزارشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این کنفرانس درخصوص تنوع زیستی و راههای حفاظت از آن گفت: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد و این گویای تنوع زیستی کم نظیر استان لرستان در سطح کشور است.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: برگزاری این کنفرانسها، گام مهمی در راستای تقویت مطالعات علمی و تحقیقات کاربردی برای حفاظت از تنوع زیستی است.

وی با اشاره پتانسیل های فراوان استان لرستان در حوزه های آبی و پرورش و زیست ماهیان گفت: لرستان دارای رودخانه های مختلف و تعداد ۱۵ تالاب است که یک پتانسیل خوب برای مباحث تحقیقاتی و علمی در راستای صیانت از تنوع زیستی استان لرستان است.

فتحی با عنوان اینکه باید از مباحث علمی در حوزه شناخت ماهیان حمایت بیشتری شود بیان داشت: اداره کل محیط زیست لرستان این آمادگی را دارد که همکاریهای علمی و پژوهشی خود را در زمینه تنوع زیستی به خصوص در بحث آبزیان با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی گسترش دهد و تقویت کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید