گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۰ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
دستگیری عامل زنده گیری یک رأس بزغاله وحشی در شهرستان بروجرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری عامل زنده گیری یک رأس بزغاله وحشی در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: براساس گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری یک رأس بزغاله وحشی در منزل یک نفر از اهالی روستای ونایی بروجرد که سابقه شکار حیوانات وحشی را داشته و با تلاش یگان های حفاظت استان،اشترانکوه و شهرستان بروجرد و همکاری نیروی انتظامی این شهرستان، عامل زنده گیری این بزغاله وحشی دستگیر شد.

فتحی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی و بازرسی از منزل این متخلف علاوه بر یک رأس بزغاله وحشی مقداری گوشت مشکوک به گوشت شکار، یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز و دو دستگاه دوربین کشف و ضبط شد.

وی گفت: با عنایت به اینکه عمل نامبرده طبق قوانین شکار وصید جرم محسوب می شود متهم با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی گردید.

فتحی در خصوص وضعیت بزغاله وحشی کشف شده اظهار داشت: این حیوان جهت بررسی وضعیت سلامت جسمانی و نحوه زیست آن به مرکز قرنطینه حیوانات در پاسگاه محیط بانی کلدر منتقل گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به ممنوعیت هر گونه شکار حیوانات وحشی در سطح استان، از تمامی دوستداران محیط زیست خواست هر گونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید