با حضور رئیس ستاد زکات کشور؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
عملیات ساخت ۶۶ واحد مسکونی برای مددجویان سیل زده در معمولان

عملیات ساخت ۶۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، در بخش معمولان استان لرستان با حضور رئیس ستاد زکات کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مراسم آغاز عملیات اجرایی ۶۶ واحد مسکن شهری و روستایی در مناطق سیل زده معمولان با حضور آیت الله تقوی، رئیس ستاد زکات کشور و مدیرکل کمیته امداد استان لرستان برگزار شد.

رئیس ستاد زکات کشور در این مراسم با اشاره به اینکه مردم ایران در حادثه سیل اخیر، همدلی و وحدت خود را به همگان نشان دادند، گفت: امروز با مشارکت مردم نیکوکار و اصناف، ۲ میلیارد تومان به بازسازی منازل آسیب دیده مددجویان امداد در بخش معمولان اختصاص یافت‌.

وی به میزان جمع آوری زکات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با وجود بروز خشک‌سالی در دوره کشاورزی سال قبل، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شورای زکات در سراسر کشور جمع آوری شد.

جاسم محمدی فارسانی، مدیر کل کمیته امداد استان لرستان نیز در این مراسم به اجرای تعهدات این نهاد در بازسازی منازل مددجویان اشاره کرد و گفت: خدمات عمرانی برای سیل زدگان در دو بخش تعمیر و احداث در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ۶۳۰۰ واحد مسکونی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در مناطق سیل زده لرستان دچار آسیب شد که از این تعداد ۲۸۰۰ واحد تخریبی و ۳۵۰۰ واحد نیازمند تعمیر است.

مدیر کل کمیته امداد لرستان با تاکید بر تسریع عملیات تعمیر و ساخت واحدهای آسیب دیده گفت: عملیات ترمیم با پرداخت تسهیلات به یک هزار مددجوی آسیب دیده آغاز شده و ۷۰۰ مورد تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت شده است.

وی به روند ساخت واحد های تخریبی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: تا کنون ۲ هزار پرونده تکمیل و ۱۰۵۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

محمدی فارسانی ادامه داد: ۱۱۰۰ پروانه ساخت صادر و آواربرداری ۵۷۷ واحد آغاز شده و همچنین ۳۷۷ واحد در مرحله اسکلت است.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان افزود: عملیات ساخت منازل مسکونی تخریب شده مددجویان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید