گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۴۳ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
عوارض ارزش افزوده مصداق عدالت مالیاتی/ واریز ۷۳۲ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای آبادانی و عمران استان

مدیرکل امور مالیاتی از واریز ۷۳۲ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای آبادانی و عمران استان سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هادی ملکشاهی گفت: تعامل و همکاری اداره امور مالیاتی استان با شهرداری‌ها به منظور عمران و آبادانی همواره از اولویت‌های سیاست‌گذاری‌ امور مالیاتی استان بوده است، وی در ادامه اذعان داشت: بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری‌ها از محل پرداخت عوارض ارزش افزوده از سوی شهروندان تأمین می‌شود.

ملکشاهی با بیان اینکه در یازده ماهه گذشته بیش از ۷۳۲میلیارد ریال از محل عوارض در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفته است، تصریح کرد جایگاه قانون مالیات بر ارزش افزوده و مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی، در آبادانی شهر کاملاً محسوس است.

هادی ملکشاهی در ادامه از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده اذعان داشت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که در آن باری بر دوش تولید کننده گذاشته نمی‌شود و مصرف­ کنندگان با توجه به‌ میزان مصرف‌شان، مالیات پرداخت می­کنند. ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می گردد

مدیر کل امور مالیاتی در پایان اذعان داشت: از کل مبلغ واریزی عوارض ارزش افزوده، بالغ بر ۴۸۰میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و ۲۴۰ میلیارد ریال به دهیاری‌ها واریز شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید