گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۳ :: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
غربالگری ۸۸ درصد جامعه هدف در اجرای طرح پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از غربالگری ۸۸ درصد جامعه هدف در اجرای طرح پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهرام دلفان از غربالگری یک میلیون نفر جمعیت هدف خبر داد و گفت: از جمعیت یک و ۱۳۶ هزار نفری استان که تحت پوشش غربالگری و پویش ملی قرار دارند؛ حدود یک میلیون نفر عربالگری شده اند که ۸۸ درصد جمعیت گروه هدف را شامل می شود.

دلفان افزود: از این تعداد ۱۸۱ هزار نفر مشکوک به پیش فشاری و ۵۷ هزار نفر نیز مشکوک به پیش دیابتی اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تا این لحظه، ۱۹ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و هشت هزار و ۳۸۰ نفر نیز مشکوک به دیابت ثبت شده اند و تا انتهای اجرای طرح که سی ام دیماه می باشد این کار ادامه دارد.

دلفان بیان داشت: پس از پایان پویش غربالگری، روند کار ادامه دارد و با افراد مشکوک تماس گرفته می شود تا با انجام آزمایشات تکمیلی خود، روند درمان و دریافت داروی بیماران به منظور کنترل بیماری و کاهش آن، اقدام شود.

گفتنی است؛ مراحل غربالگری فشار خون بالا و کنترل دیابت در ۹۲۲ مرکز و پایگاه سلامت در سطح استان لرستان توسط کارشناسان مربوطه در حال اجراست و چندین پایگاه سیار نیز با حضور در ادارات و دستگاه های اجرایی و شرکت های مختلف استان، درگیر اجرای طرح پویش ملی اند.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید