تاریخ: ۲۱:۳۴ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
غفلت مسوولین از توجه به ۳۵ منطقه ویژه گردشگری در لرستان!

ضعف اقتصادی و نرخ بالای بیکاری در استان لرستان بر کسی پوشیده نیست از طرفی بارزترین ظرفیت منحصر به فرد استان ما جاذبه های گردشگری و طبیعت خوش آب و هوا و بی نظیر این دره زیباست اما این استان با وجود 35 منطقه گردشگری ویژه همچنان ضعیف و فقیر است. رنج بی توجهی مسوولین به رونق صنعت گردشگری روی دوش همین مردم سنگینی می کند و به نسلهای بعدی به ارث می رسد!حال در گفتگوی اختصاصی با تحلیلگر اقتصادی سنگ نوشته به بررسی این مشکل می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: توجه به صنعت گردشگری اقتصاد لرستان را متحول خواهد کرد.

محمدی فر با بیان این مطلب افزود: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت جهانی ، رشد سریعی در اقتصاد جهانی داشته است و هنگامی که گردشگر وارد کشور می شود در مقابل خدماتی که به او ارائه می شود باید هزینه پرداخت کند و این پرداخت ارزی است . صنعت گردشگری ، بعد از صنعت نفت ، مهمترین گزینه برای درآمد ارزی در کشور است.

محمدی فر افزود: استان لرستان یک موقعیت بسیار استثنایی و ممتاز از نظز جذب گردشگر دارد که از آن جمله میتوان به طبیعت زیبا و تمدن کهن ، قلعه های تاریخی (قلعه فلک الافلاک ، قلعه نصیر و …) غار کوگان که مربوط دوره اشکانیان است و آبشارهای حیرت انگیز لرستان
(آبشار بیشه ، آبشار آب سفید ، آبشار نوژیان، آبشار افرینه ، آبشار چکان الیگودرز و …) دریاچه گهر ، تونل برفی ازنا و صد ها جاذبه گردشگری دیگر اشاره کرد که لرستان را بعنوان نگین درخشنده زاگرس از سایر استانهای کشورمان متمایز می سازد.

وی افزود: مطابق آمار سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در نوروز سال جاری حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان لرستان بازدید کردند. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۵درصد رشد را نشان می دهد که امر افق روشن و رو به رشدی را در صنعت گردشگری در استان را نشان می دهد.

این کارشناس مسایل اقتصادی لرستان بیان کرد: استان لرستان دارای ۳۵ منطقه ویژه گردشگری است که در صورت برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این صنعت و رفع موانع زیر بنایی و خدماتی ، شناسایی ضعف های موجود در بخش بازاریابی و شناسایی موانع و مشکلات فرهنگی و آموزش مرتبط با صنعت گردشگری ، استان لرستان میتوان بعنوان یکی از قطب های گردشگری در کشور و حتی جهان و منطقه تبدیل شود .

محمدی فر افزود: صنعت گردشگری توانسته است در رده چهارم جدول پر درآمد ترین صنایع دنیا قرار بگیرد بطوریکه این صنعت بعد از سوخت، دارو ، تجهیزات پزشکی و وسایل موتوری قرار گرفته است. صنعت گردشگری یکی از منابع مهم تولید، درآمد ، اشتغال و ایجاد زیرساخت برای نیل به توسعه محسوب می شود.

این کارشناس مسایل اقتصادی لرستان معتقد است توسعه صنعت گردشگری در لرستان میتواند برای ساکنین روستاها اشتغالزایی ایجاد کند و برای سرمایه گذاران درآمد زا باشد و به کاهش فقر در استان کمک کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید