تشریح آخرین وضعیت روند ساخت واکسن ایرانی کرونا؛
تاریخ: ۸:۵۲ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
فاز انسانی واکسن در سه مرحله انجام می شود

عضو هیأت علمی و گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و محقق در خصوص بیماری کرونا در گفتگو با خبرنگار ما آخرین روند ساخت واکسن ایرانی کرونا را تشریح کرد.

پایگاه خبری سنگ نوشته،یادداشت- دکتر مجتبی خاکساریان گفت: واکسن ایرانی کرونا پس از کسب تأییدیه بخش آزمایشگاهی و پیش بالینی وارد فاز انسانی که سه مرحله دارد، شد.

وی ادامه داد: براین اساس در فاز اول ۵۶ نفر برای تزریق انتخاب شدند که روز نهم دی ماه جاری برای سه نفر از این افراد تزریق شد.

دکتر خاکساریان با اشاره به این که تزریق انسانی در دو دوز به فاصله ی ۱۴ روز انجام می شود، عنوان کرد: افرادی که واکسن را دریافت می کنند به مدت ۲۸ روز تحت نظر خواهند بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در این مدت ۲۸ روز تمام جوانب احتمالی در نظر گرفته می شود.
وی افزود: فاز اول ۲۸ روز پس از دریافت واکسن توسط آخرین نفر جمعیت ۵۶ نفری عنوان شده به پایان خواهد رسید.

دکتر خاکساریان گفت: برای فاز دوم تزریق انسانی واکسن یک جمعیت چندصد نفری انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: برای انتخاب جمعیت های پذیرنده ی آزمایشی واکسن، سالم بودن فرد مورد نظر، سن، جنسیت و تنوع محل زندگی در نظر گرفته می شود.

عضو گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در فاز دوم مراحل فاز اول تکرار خواهد شد، فقط ممکن است بنا به صلاحدید کارشناسان دوز تزریقی واکسن تغییر داده شود.

این محقق دانشگاه علوم پزشکی لرستان در زمینه ی بیماری کرونا، عنوان کرد: در صورت موفقیت در فاز دوم فاز سوم با جمعیتی چندهزار نفری آغاز می شود.

دکتر خاکساریان ادامه داد: جمعیت منتخب برای فاز سوم متغییر بوده و از ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار نفر را در بر می گیرد.

وی در پایان گفت: با روندی که در دست اجراست به نظر می رسد خرداد ماه آینده می توانیم تزریق واکسن برای عموم را انجام دهیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید