گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۳۵ :: ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
فروش سالانه ۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از فروش سالانه 70 میلیارد ریال صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سید امین قاسمی گفت: یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و چند بازارچه موقت در دیگر شهرستانهای استان، به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان بدون واسطه و به صورت مستقیم در حال فعالیت می باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه که در دو سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چندان چشم گیری در استان اتفاق نیفتاده است، گفت: به طور معمول فروش نوروزی و ایام گردشگری در فصل تابستان در سطح استان قریب به ۷۰ میلیارد ریال می باشد.

او میزان فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان را منوط به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم در محل دانست و افزود: بخش عمده ای از تولیدات عمده صنایع دستی روستایی و عشایری به صورت مشاغل خرد و خانگی است که بیشتر به صورت مصارف شخصی استفاده می شود و فقط مازاد آن بصورت مستقیم برای فروش عرضه می شود.

سید امین قاسمی اظهار داشت: در استان نمایشگاه و بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع دستی استان در محوطه فرهنگی-تاریخی باغ گلستان خرم آباد در مجاورت قلعه زیبا و تاریخی فلک الافلاک به عنوان نماد و تبلوری از سه گانه میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری پویا،‌ اولین بازارچه دائمی صنایع دستی استان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با اشاره به تلاش های این اداره کل در‌ توسعه بازارچه های فروش بیان کرد: خوشبختانه به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان، ۵ بازراچه در شهرستانهای بروجرد، الیگودرز، دورود و نورآباد با کمک بخش خصوص به صورت بازارچه های خودگردان و موقت بدون واسطه و یا به صورت مستقیم در حال فعالیت می باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید