گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۳۰ :: ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
افزایش ۵۰ درصدی جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز برق در لرستان

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان از افزایش ۵۰ درصدی جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز برق در سه ماهه تابستان امسال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهران امیری امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: گسترش روزافزون انشعابات غیرمجاز آشکار و پنهان و خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از برقراری این گونه انشعابات باعث شده که طی سال‌های اخیر صنعت برق کشور نگاه ویژه ای به اینگونه انشعابات داشته باشد و برخورد با عاملین برقراری این گونه انشعابات با انسجام بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا و به منظور کاهش تلفات، پایداری شبکه و وصول مطالبات اقدامات بسیار خوبی در شرکت انجام گرفته است که موجب شده در سه ماهه تابستان امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی جمع آوری و تبدیل برق‌های غیر مجاز به مجاز نسبت به بهار ۱۴۰۱ باشیم.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه این روند تا زمانی که استفاده از برق‌های غیر مجاز وجود داشته باشد با قدرت ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول پیگرد قانونی از طریق مراجع قضائی می‌شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید