گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۹ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
فعالان زیست محیطی سفیران فرهنگی حفاظت محیط زیست هستند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: فعالان محیط زیست لرستان به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در ارتقا سطح فرهنگ در جامعه برای حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی شهرستان خرم آباد در نشستی با حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان مسائل و چالشهای زیست محیطی این شهرستان را بررسی و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دراین نشست صمیمی که به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار گردید، ابتدا نمایندگان تشکل های زیست محیطی مسائل، موضوعات و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه این شهرستان را بصورت کامل بیان و مطالبات خود را در این خصوص مطرح نمودند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی گفت: هر پیشرفت و اتفاق خوبی و تغییر مثبتی که در حوزه محیط زیست رخ داده است؛ ماحصل همراهی و همکاری تشکل های زیست محیطی بوده است.

علی سالاروند آموزش و فرهنگ سازی را کلید واژه حفاظت موثر از محیط زیست عنوان نمود و افزود: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است و باید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

وی گفت : فعالان محیط زیست لرستان به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در ارتقا سطح فرهنگ زیست محیطی جامعه و تغییر نگرش ها به منظور حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

سالاروند اظهار داشت: امروز محیط‌زیست در حوزه‌های مختلف در معرض تهدید و خطر قرار دارد که برای رفع این دغدغه‌ها باید از ظرفیت انجمن‌ها مردم نهاد نهایت استفاده را ببریم.

در پایان مقرر گردید ضمن برگزاری منظم این نشستها از توان علمی و تخصصی سمن های زیست محیطی در مباحث آموزشی و فرهنگی بخصوص در جوامع روستایی وعشایری حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست استفاده شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید