معاون رئیس جمهور در جمع فعالان گردشگری لرستان:
گروه: خبر
تاریخ: ۱۷:۴۳ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
قلعه فلک‌الافلاک در اولویت ثبت جهانی یونسکو

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: چنان‌چه حریم قلعه‌ فلک‌الافلاک خرم‌آباد تا پایان سال ۹۷ ساماندهی شود به عنوان سهمیه ایران در سال ۹۸ برای ثبت جهانی یونسکو معرفی خواهد شد.

سوسن ولی پور- به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی اصغر مونسان ظهر امروز در نشست با فعالان گردشگری در استان لرستان اظهار کرد: چنان‌چه حریم قلعه‌ فلک‌الافلاک خرم‌آباد تا پایان سال ۹۷ ساماندهی شود به عنوان سهمیه ایران در سال ۹۸ برای ثبت جهانی یونسکو معرفی خواهد شد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ پروژه در بخش گردشگری در کشور درحال اجرا است، اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم هزار و ۱۲۵۰ پروژه از آن‌ها به اتمام می‌رسد که در نتیجه ۷۶ هزار تخت به تخت‌های اقامتی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: دو هزار واحد بوم‌گردی با هدف ایجاد ۱۶ هزار شغل در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مفهوم جدید شهرگردشگر گفت: با توجه به امکانات محدود سازمان گردشگری با استفاده از شهرگردشگر می‌توان از امکانات منطقه‌ای بهره گرفت و یک فضای رقابتی خوب بین شهرهای کشور در زمینه گردشگری ایجاد کرد.

مونسان با بیان اینکه برای طرح‌های اشتغال روستایی ۱۲ هزار میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت اختصاص یافته است، مطرح کرد: ۲۰ درصد از این تسهیلات معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به بخش صنایع دستی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر سال ۹۷ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به خوبی دیده شده به طوری که ایجاد ۱۷۰ هزار شغل در آن پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید به اینکه تسهیلات بانکی به کمک سفر می‌آید، تصریح کرد: مشکل صنعت گردشگری فروش است بنابراین باید روی بخش تقاضا تمرکز شود به بازار جدید به وجود آیند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به طرح تجاری‌سازی صنایع دستی کشور اعلام کرد: صادرات صنایع دستی در سال گذشته رشد خوبی داشته است به طوری که ۲۸۱ میلیون دلار در این بخش صادرات داشته‌ایم که با احتساب درآمد حاصل از خرید پنج میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی می‌توان گفت که صادرات صنایع دستی کشور در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید