گروه: خبر
تاریخ: ۱۳:۵۵ :: ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
لرستان با کمبود پزشک متخصص مواجه است

ظهر امروز رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان گفت: لرستان با کمبود پزشک متخصص مواجه است و متأسفانه جذب پزشک متخصص در استان لرستان به‌سختی صورت می‌گیرد.

ظهر امروز رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان گفت: لرستان با کمبود پزشک متخصص مواجه است و متأسفانه جذب پزشک متخصص در استان لرستان به‌سختی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عباس آزادی اظهار داشت: بیمارستان عشایر سانتر جراحی و ارتوپدی استان است که تمام موارد تصادفی سطح استان اتفاق می‌افتد را به‌سمت بیمارستان عشایر ارجاع می‌دهند و گاها در مواردی دریک تصادف حدود ۴۵ مجروح را به این بیمارستان منتقل می‌کنند که خوشبختانه با تلاش پرسنل پرستاران و پزشکان این بحران کنترل می‌شود.

وی افزود: بیمارستان شهید رحیمی یک بیمارستان فوق تخصصی داخلی است درحالی‌که بیمارستان شهدای عشایر فوق تخصص جراحی و ارتوپدی است و بیماران جراحی به‌صورت محدود در بیمارستان شهید رحیمی پذیرش می‌کنند.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد به مشکلات ویزیت متخصصین این بیمارستان اشاره و بیان داشت: متأسفانه مردم انتظار دارند بلافاصله پس از مراجعه پزشکان فوق تخصص آن‌ها را ویزیت کنند که این سیستم باید به‌گونه‌ای باشد که ابتدا پزشک عمومی بیمار را معاینه و چنانچه نیاز باشد به پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه جذب متخصص در استان به‌سختی صورت می‌گیرد به دلیل اینکه یک سال است کارانه پزشکان پرداخت نمی‌شود و درآمدشان جوابگوی معیشتشان نمی‌شود ولی پزشکان کار خودشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

آزادی بیان کرد: بیمارستان فعلی عشایر یک بیمارستان وقفی است و بدون اجازه واقف اجازه تغییر کاربری نداریم، انتقال این بیمارستان به کمالوند صحت ندارد بلکه بیمارستان شهدای عشایر دو با کمک قرارگاه خاتم در حال ساخت است که بابت خدماتی که انجام داده اوراق دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک واحد خدماتی انتظار داریم سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند نه اینکه برای ساخت یک درمانگاه در بیمارستان پنج میلیارد تومان هزینه شده است که از این مقدار دو میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به شهرداری عوارض پرداخت کرده‌ایم که متأسفانه یک مرکز خدماتی درمانی با یک مکان تجاری مقایسه می‌شود درحالی‌که بر اساس قانون ۱۰درصد درآمد شهرداری باید به مکان‌های درمانی اختصاص داده شود.
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد گفت: بیمارستان عشایر ماهانه ۱۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان بابت حمل زباله‌های بیمارستان به سازمان پسماند شهرداری پرداخت می‌کند درحالی‌که کلیه زباله‌ها را ضدعفونی و بی‌خطر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی کشور برای تجهیز اتاق عمل که آماده بهره‌برداری است برای نصب دستگاه هواساز با مشکل روبه‌رو شده‌ایم همچنین براساس گردش مالی این بیمارستان، ماهانه ۵ تا ۶ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم.

آزادی به طرح توسعه بیمارستان اشاره کرد و افزود: در سنوات گذشته بسیاری از بیماران سوختگی به استان‌های هم‌جوار منتقل می‌شدند که خوشبختانه تا یک ماه آینده با افزایش تعداد تخت‌های آی سی یو از سه تخت به ۱۰تا ۱۲تخت و همچنین بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستان را در دستور کارداریم که با پیگیری‌های صورت گرفته و بازدید رئیس علوم پزشکی لرستان هتلینگ این بیمارستان در اسرع وقت در حد نام این بیمارستان و شأن مردم لرستان با تمام امکانات انجام خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد با اشاره به جراحی پیوند دست که اخیراً در بیمارستان عشایر خرم‌آباد صورت گرفت، گفت: اگر بتوانیم از ناتوانی نقص عضو و مرگ افراد پیشگیری کنیم می‌توانیم یک خانواده را نجات دهیم؛

گفتنی ست:بر مبنای این گزارش، اخیرا فردی ۳۷ساله که دستش در کمباین قطع‌شده بود به بیمارستان عشایر منتقل شد که طی ۱۰ساعت جراحی تیم پزشکی این بیمارستان خوشبختانه پیوند دست این بیمار با موفقیت صورت گرفت.

عباس آزادی در پایان تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود چنانچه عضوی از فرد قطع شد تا شش ساعت قابل پیوند است و نباید برخلاف باورهای غلط عضو قطع‌شده با یخ تماس مستقیم داشته باشد و بهتر است عضو قطع‌شده را در نایلون قرار دهند که اجازه نفوذ آب نداشته باشد و در کنار یک مخزن آب سرد به بیمارستان انتقال داده شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید