تاریخ: ۱۳:۵۳ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
لرستان به ۲۸ پایگاه اورژانس جدید نیاز دارد

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: لرستان به ۲۸ پایگاه اورژانس جدید نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر علاالدین شیخی در نشست خبری با خبرگزاری ها که در سالن جلسات سازمان اورژانس استان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۵۷ هزار و ۶۱ ماموریت ارائه خدمات اورژانس انجام شده است.

وی افزود: در سال ۹۸ تعداد ۳۷۸ پرواز توسط اورژانس هوایی در شهرستان الیگودرز و ۲۳۵ پرواز در شهرستان خرم‌آباد صورت گرفته است.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با اشاره به افزایش تعداد آمبولانس‌های اورژانس اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۲۰ دستگاه به آمار آمبولانس های اورژانس به ارزش ۴۰ میلیارد تومان اضافه شده است.

دکتر شیخی با بیان اینکه تا آخر برنامه ششم توسعه بایستی ۲۸ پایگاه اورژانس در لرستان راه اندازی کنیم، افزود: مقرر گردیده که این تعداد پایگاه توسط راه و شهرسازی لرستان ساخته شود.

وی همچنین افزود: برای آزادراه خرم آباد _اراک و پل زال ۵ پایگاه مصوب شده که دو مورد آن در آزادراه پل زال و ۳ مورد در خرم‌آباد_ اراک احداث خواهد شد.

رئیس سازمان پیش بیمارستانی لرستان همچنین اظهار داشت: زمینی به مساحت ۳۳۰ متر مربع توسط اداره راه واقع در مجاورت پایانه بار خرم آباد جهت احداث پایگاه اورژانس در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

دکتر شیخی با بیان اینکه بایستی پد بالگرد برای برخی نقاط استان راه اندازه شود، اظهار داشت: اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان توسط ستاد بحران برای ساخت آشیانه به اورژانس تخصیص داده شده که برای احداث آن بیش از ۳ میلیارد تومان نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰ پد محلی بالگرد در نقاط روستایی لرستان با همکاری روستاییان، معلمان و بهورزها راه اندازی شده است.

رئیس سازمان پیش بیمارستانی استان لرستان با بیان اینکه درخواست ۲۵ موتورلانس کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان داریم تقاضای دو دستگاه جدید را هم به مرکز داده‌ایم.

دکتر شیخی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در ۵ نقطه خرم آباد (پشت بازار، هزار دستگاه، ماسور، قاضی آباد، خیابان انقلاب) به پایگاه اورژانس نیازمندیم، افزود: خیرین گرامی در حوزه تامین زمین می توانند به ما کمک کنند که این پایگاه ها را راه اندازی کنیم.

وی در ادامه به اختصاص آمبولانس های حمل بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: در طول این مدت تعداد دو هزار و ۷۱۳ بیمار کرونایی را به بیمارستان منتقل کردیم و در استان تعداد ۱۳ خودرو آمبولانس را به کرونا اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان پیش بیمارستانی استان لرستان همچنین به ابتلای ۴۰ نفر از کارکنان این سازمان به کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از نیروهای ما به دلیل این که خانواده هایشان مبتلا نشود، مدتهاست که به منزل نرفته اند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید