استاندار:
تاریخ: ۲۲:۵۸ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
لرستان می‌تواند قطب کشت گیاهان گلخانه‌ای کشور باشد/ کاربری صنعتی شرکت پارسیلون تغییر نخواهد کرد

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۱ واحد اقتصادی در استان احیا شد بیان کرد: تلاش برای احیای تولید و اشتغال در استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار شامگاه سه‌شنبه در برنامه ویژه گفتگوی خبری شبکه لرستان خدمات و دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته در استان را تشریح کرد.

استاندار لرستان گفت: رتبه بیکاری لرستان در سال ۱۴۰۰، ۱۴ و نیم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹ درصد بود که این آمار در سال گذشته به ۱۲ و ۸ دهم درصد در نرخ بیکاری و ۴۳ درصد در نرخ مشارکت اقتصادی رسید.

زیویار گفت: بر اساس آمار‌ها در سه ماهه ابتدای سال نرخ بیکاری به ۱۲ ممیز ۴ دهم درصد کاهش یافت و رتبه لرستان از اول به سوم در کشور بهبود یافت.

استاندار لرستان به اشاره به وضعیت محرومیت لرستان و رتبه ۲۲ لرستان از نظر تورم در کشور افزود: تقسیط بدهی‌های مالیاتی یا بخشش آن‌ها و رفع مشکلات حقوقی واحد‌های تولیدی با هدف احیای کارخانه‌های راکد و نیمه فعال در استان انجام شده است.

استاندار لرستان به طرح‌های فروسیلیس الیگودرز، بروجرد و ازنا، سیم فولادی تایر‌های خودرو در الشتر، طرح روغن نباتی بروجرد، مجتمع دامپروری دورود، شیلات سپید دشت دورود و مینی پالایش پلدختر اشاره کرد و افزود: با تلاش مجموعه دولت در سال‌های آتی شاهد افتتاح این طرح‌های بزرگ و اشتغال شمار زیادی از بیکاران استان لرستان خواهیم بود.

لرستان قابلیت تبدیل به قطب کشت گیاهان گلخانه ای را دارد

زیویار همچنین به سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری چینی‌ها در فرو منگز ازنا، ۱۰ میلیون دلاری سرمایه گذار آلمانی در مجتمع کشت و صنعت لرستان و ۹۰۰ هزار یورویی بخش خصوصی درسراب کرتول بروجرد اشاره کرد و ادامه داد: لرستان با توجه به ظرفیت موجود امکان تبدیل شدن به قطب کشت گیاهان گلخانه ای را دارد و براساس بررسی های علمی انجام شده، استعداد کشت گیاهان گلخانه ای را داراست.

زیویار با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته کشت گیاهان گلخانه ای از ۷۵ هکتار به ۱۰۵ هکتار رسیده است اظهارداشت: تلاش می شود در دولت سیزدهم کشت گیاهان گلخانه ای استان سه برابر افزایش یابد.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به ساخت فراز بند سد معشوره در استان گفت: این سد مطالبه مردم است و تلاش برای تکمیل آن ادامه دارد.

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن لرستان

زیویار همچنین به ابر پروژه راه‌آهن لرستان اشاره کرد و افزود: برای این طرح حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و مسیر خرم‌آباد به دورود با استقرار ۱۴ کارگاه هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

استاندار لرستان همچنین با ساخت سه بیمارستان نیایش خرم‌آباد، گهر دورود و رازی کوهدشت اشاره کرد و افزود: با تکمیل این بیمارستان‌ها هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان

زیویار در بخش شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: تا قبل از دولت سیزدهم در سال ۱۳۹۹، ۱۸ شرکت دانش بنیان در استان داشتیم، اما این تعداد امسال به ۳۵ شرکت رسیده است.

کاربری صنعتی شرکت “پارسیلون” تغییر نخواهد کرد

استاندار لرستان گفت:کارخانه “پارسیلون” جزو مطالبات مردم از دولت است و این ظرفیت ۲۰۰ هکتاری با زیرساخت های مناسب و ویژه در استان مورد استفاده قرار می گیرد که رفع مشکلات اداری و حقوقی این شرکت از دیگر اولویت ها بود و با سفر رییس جمهور برطرف شد.

زیویار افزود: امکان قطعه بندی و ساخت و ساز در این مکان وجود ندارد و حتما وجه کاربری خاص خود را حفظ خواهد کرد

احیای ۸۱ واحد اقتصادی در لرستان

استاندار لرستان در پایان گفت: ۸۱ واحد اقتصادی شامل ۲۳ واحد صنعتی، ۴۵ واحد کشاورزی، ۳ واحد گردشگری و ۱۰ واحد بزرگ اقتصادی راکد و غیرفعال مانند ماشین‌سازی لرستان، صنایع گهر دورود، آب معدنی مینو، ساخت لوله از الیاف، مجتمع فولاد خرم‌آباد در سال ۱۴۰۱ احیاء و فعال شده اند و تلاش برای احیای تولید و اشتغال در استان همچنان ادامه دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید