معاون وزیر جهادکشاورزی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۰۷ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
لرستان می‌تواند به قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور تبدیل شود

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفر به لرستان گفت: یکی از سیاست های دولت، توسعه کشت های گلخانه ای است و استان لرستان می تواند به قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون وزیر جهادکشاورزی روز جمعه در آیین بهره برداری از گلخانه سبزی و صیفی هیدروپونیک روستای پینه کو رباط نمکی خرم‌آباد، اظهار کرد: سطح مفید این گلخانه ۱۰ هزار و ۲۷۰ متر مربع بوده و ۱۵ میلیارد تومان برای بهره برداری از آن هزینه شده که ۱۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و مابقی آورده سرمایه گذار بوده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه پروژه هایی از این قبیل افزود: عملیات ساخت این گلخانه سال ۱۴۰۰ آغاز و مدت زمان اجرای آن یکسال بوده که در استان لرستان پروژه های بسیار خوب کشاورزی اجرا شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت، توسعه کشت های گلخانه ای است، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و شرایط مناسب لرستان ، این استان می تواند به قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور تبدیل شود.

نیازی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات خوبی از بند الف تبصره ۱۸ برای توسعه کشت های گلخانه ای اختصاص داده بیان کرد: پروژه های متعددی در این راستا تعریف و به بانک ها معرفی شده اند که به محض ابلاغ، عملیات اجرایی آنها با دریافت تسهیلات ۱۰ درصد آغاز خواهد شد.

گفتنی است نیازی از طرح آبیاری تحت فشار روستای چنار خیری نیز دیدن کرد، این طرح در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با مشارکت بنیاد برکت و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکنون یک میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی برای این طرح هزینه شده است و ۲ میلیارد تومان دیگر با تعهد دولت تا پایان امسال برای تکمیل، تخصیص خواهد یافت.

کشت در گلخانه هیدروپونیک یا «آب‌کشت» سبکی از کشاورزی است که در آن از خاک استفاده نمی‌شود، در این روش کشاورزی، گیاهان در محلولی از آب و مواد مغذی مورد نیاز رشد پیدا می‌کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید