مدیرکل اداره کار:
تاریخ: ۱۴:۱۱ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
لرستان نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی ست

صبح امروز سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر کشور با تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان لرستان در سالن جلسات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در این آیین ابراز داشت: در این هفته با هدف توسعه کار گروهی و جمعی ونیز سوق دادن جوانان، دانش آموزان، فعالین اقتصادی و همه کسانی که می توانند در رونق بنگاه های اقتصادی استان تاثیرگذار باشند، این جشنواره را برگزار کردیم.

آشتاب با اشاره به ضرورت تحکیم و گسترش تعاملات شبکه ای تعاونی ها افزود: توسعه ی لرستان نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی ست و با بسیج شدن و هدایت ظرفیتها می توانیم بر مشکلات اقتصادی لرستان فایق آییم و در حوزه تعاون هدف اصلی مجموعه وزارت خانه کار نیز ترویج فرهنگ کارآفرینی ست.

وی آمار داد:۶۴۱ کارآفرین در فعالین بخش خصوصی شرکت کردند. ۳ کارآفرین فعال در سطح لرستان داریم و در بخش ۱۳ امین جشنواره تعاون گران فعال ۵۸۶ تعاونی فعال در ۲۵ گرایش شرکت کردند که در نهایت ۲۱ تعاونی انتخاب شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه از همراهی استاندار لرستان و معاون شورای هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز تشکر کرد و افزود: در بحث اشتغال روستایی سهم لرستان از مرحله اول ۱۲۶ میلیارد تومان بوده و نیز امروز ۶۹۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱۱ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شدند.
۲۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیارد طرح مصوب به بانکها ارایه شده اند و
۱۰۰ میلیارد به ۷۴۷ بنگاه اقتصادی خرد و کلان استان واریز شده است.

آشتاب در بحث کارورزی دانشجویان فارغ التحصیل نیز بیان داشت: بکارگیری دانشجویان فارغ التحصیل در کارگاه های مختلف موجب افزایش مهارت نیروی کار شده و نیز باعث ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشجویان می شود که اخیرا ۴۲۸ نفر در استان موفق به اخذ قرارداد شده اند.

وی در بحث مشاغل خانگی نیز خبر داد: در حوزه توسعه مشاغل خانگی بالغ بر ۸۵ تعاونی مورد حمایت قرار گرفتند و ۲ هزار و ۱۳۸ طرح مستقل و۲۱ طرح پشتیبان نیز ارابه شده است.

آشتاب در پایان تاکید کرد: امیدواریم مجموع برنامه های اداره کار باعث حفظ، تثبیت، افزایش تولید وپایداری اشتغال در بنگاه های اقتصادی استان بوده و ان شالله خروجی منجر به یک حرکت جمعی و گروهی به سمت رفع بیکاری و کمک به اشتغال پایدار استان خواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید