محمدی فر تحلیلگر اقتصادی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
لرستان پتانسیل لازم جهت صادرات بیش از ۴ هزار تن انواع محصولات لبنی را دارد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در دیدار با مدیرکل گمرک لرستان مطرح کرد: استان لرستان پتانسیل صادرات بیش ۴۰۰۰ تن انواع محصولات لبنی را دارد. این صادرکننده نمونه استان لرستان گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود هزار و ششصد تن به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در دیدار با مدیرکل گمرک لرستان مطرح کرد: استان لرستان پتانسیل صادرات بیش ۴۰۰۰ تن انواع محصولات لبنی را دارد.

این صادرکننده نمونه استان لرستان گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود هزار و ششصد تن به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان انواع محصولات لبنی از استان لرستان به کشورهای عراق ، قطر و پاکستان صادر شد.

مهندس محمدی فر گفت: استان لرستان با داشتن حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت از پتانسل های خیلی بالای برای صادرات انواع محصولات کشاورزی برخوردار است که تحقق این امر نیازمند اعتماد به نفس ، همت ، برنامه ریزی ، خلاقیت ، ثبات کفیت ، بسته بندی های مناسب و بازاریابی در کشورهای هدف صادراتی است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب مزین شده به نام سال رونق تولید نباید در استان لرستان با داشتن این ظرفیت های عظیم و خصوصا” در شهرستان کوهدشت با دارا بودن ۱۹۱ هزار هکتار که بیش از ۲۵ درصد کل اراضی قابل کشت استان لرستان را در اختیار دارد، معضلی بنام بیکاری و فقر جولان بدهد و فکر و ذهن مردم را آزار دهد!

محمدی فر گفت: در قرن بیست و یکم کشوری میتواند در عرصه بین المللی تاثیرگذار باشد و ارزش پول ملی با ثباتی داشته باشد که سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را در اختیار داشته باشد.

در این دیدار مدیرکل گمرک استان لرستان ضمن تقدیر از تلاش انجام شده در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان لرستان به کشور های هدف صادراتی و تجلیل از تلاشهای بی وقفه چندین ساله مهندس محمدی فر در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از آمادگی گمرک استان لرستان برای توسعه و تسریع در صادرات استان خبرداد.

مهندس بیاتی گفت: برای توسعه همه جانبه صادرات از استان لرستان به کشورهای هدف صادراتی نیازمند تغییر در فرهنگ کار و استاندارد سازی محصولات تولیدی در استان لرستان ، مطابق با استانداردهای بین المللی و حمایت دولت از صادرکنندگان برای تصاحب بازارهای صادراتی هستیم.

مدیرکل گمرک لرستان گفت: استان لرستان از پتانسیل های خیلی خوبی در حوزه تولید محصولات کشاورزی برخوردار است که در صورت برنامه ریزی و استفاده از این پتانسیل های بالقوه استان لرستان میتواند از استان های صادر کننده انواع محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه و روسیه باشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را برای این استان به همراه داشته باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید