تاریخ: ۲۰:۴۲ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
هم‌اندیشی استاندار لرستان با خبرنگاران

شامگاه امروز نشست هم‌اندیشی دکتر زیویار استاندار لرستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، دکتر فرهاد زیویار در این نشست هدف از این دیدار و هم‌اندیشی را در مشورت با اصحاب رسانه استان به عنوان مطالبه‌گران و مدافعان رفع فقر و محرومیت از لرستان دانست و بیان کرد: از پیشنهادات و راهکارهای اصحاب رسانه در رفع مشکلات استان استقبال می‌کنیم و شنونده همه نکته‌ نظرات قشر مطالبه‌گر استان هستیم که ان‌شالله در جریان سفر این هفته رئیس جمهور مد نظر قرار بگیرد.
در این هم‌اندیشی هر یک از خبرنگاران به بیان دیدگاه و راهکارهای پیشنهادی خود پیرامون رفع مشکلات و معضلات موجود در استان پرداختند و نقطه اشتراک در بیان همه رسانه‌ها، وجود شاخص فلاکت در استان لرستان بود. فلاکتی ریشه دار در بیکاری، نبود زیرساختهای اشتغالزایی، تعطیلی و یا نیمه راکد بودن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان و همراستا با آن وجود معضلات اعتیاد و شوتی‌گری جوانان در استانی که سالهاست در انتظار رشد و توسعه کشاورزی، ساخت سدهای بزرگ و رونق گردشگری است.
مساله حق‌آبه لرستان و تضییع این حق از سوی استانهای کویر‌نشین نیز دغدغه مشترک خبرنگاران لرستان بود که استاندار لرستان در این شاخص وضعیت استان را چندان بغرنج ندانست و با این استدلال که دولت در شرایط فعلی یارای تامین بودجه احداث سدهای کلان در استان لرستان را ندارد، حق‌آبه لرستان را بشدت تضییع شده عنوان نکرد و گفت: به هر حال این مطالبه‌ای به حق است و می‌تواند هر سال بخشی از بودجه به پروژه‌های کلان تزریق شود تا در آینده به سرانجام برسد. استاندار لرستان همچنین تلاش قدم به قدم برای توسعه استان را از اولویت‌های کاری خویش عنوان کرد و از ارائه ۱۰۰ پروژه مختلف اشتغالزا در جریان سفر اخیر رئیس جمهور خبر داد‌.

در این هم‌اندیشی دخالت نمایندگان در انتصابات و ناکارآمد بودن اکثر مدیران استان نیز به صراحت عنوان شد که شاخص فلاکت‌باری که چون داغ بر پیشانی پهنه سرزمین بیشه و آبشار و قلعه‌فلک‌الافلاک حک شده است، موید همین مساله است. استانی که مفتخر به تقدیم بیش از ۶ هزار شهید به انقلاب اسلامی ایران است اینک بالاترین نرخ بیکاری و فلاکت در کشور را دارد. دستاورد سفر رئیس جمهور برای استان لرستان مفلوک و رها شده چه چیزی می‌تواند باشد؟! جز خبری مبنی بر رونق اشتغالزایی که ریشه تمام آسیبهای اجتماعی در هر استانی ابتدا از بیکاری نشئت می‌گیرد، آماج شوتی تحصیلکرده، اعتیاد و پس از آن افسردگی و خشونت و طلاق و…. که اصلا شایسته مردم نجیب و غیور لرستان نبوده و نیست.

نرگس سپه‌وند
مدیر پایگاه خبری سنگ نوشته

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید