معاون استاندار لرستان:
تاریخ: ۹:۱۰ :: ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
مدیران در دولت سیزدهم باید تحول خواه، بنیاد گرا و آینده‌نگر باشند/ لزوم تغییر کشاورزی سنتی به صنعتی

صبح امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضمن گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهیدان و میلاد امام جواد(ع)، گفت: مدیران در دولت سیزدهم باید تحول خواه، بنیاد گرا و آینده‌نگر باشند، قطعا همه دست به دست هم خواهیم داد تا استان خوبی که زیبنده مردم لرستان است بعد از مسوولیتمان تحویل دهیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر ستاری افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی به عنوان زیبنده‌ترین برگ تاریخی است که بر دوش همه انسانها هنگام توفیق خدمت نصب می‌شود و هر کسی از این برگ زرین خوب استفاده کند هم در دنیا و هم آخرت مورد رضای خداوند است، ما هم باید در این راستا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: پایان سال است و شعار بسیار زیبای مقام معظم رهبری که خیلی وقتها مهجور ماند تولید ،مانع زدایی و پشتیبانی‌ها بود که اگر این شعار در منصه اجرا به ظهور می‌رسید وضعیت بهتر از این را داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: جهاد کشاورزی به عنوان سر لوحه این کار قطعا در زمینه‌های متعدد این شعار را جاری و ساری کرد.

ستاری افزود: بسیار زیبنده است که به سه عامل توسعه هر سرزمینی اشاره کنیم؛ سه عامل مادی، معنوی که در کنار آن منابع انسانی و منابع طبیعی وجود دارد عامل توسعه هر سرزمینی است، این سه عامل در جهاد کشاورزی  نهفته است.

وی بیان کرد: امکانات، منابع طبیعی و منابع انسانی که در اختیار جهاد کشاورزی است و تسری بخش جهاد سازندگی بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه لرستان به عنوان یک استان گسترده در سه منابعی که اشاره کردم می‌توانست در جایگاه بهتری قرار بگیرد، اظهار کرد: من و امثال من به عنوان مسوولان گذشته باید خودمان را مواخذه کنیم، در این فرصت کوتاه نمی‌شود مدیران جدید را مواخذه کرد بلکه دیگران باید پاسخگو باشند که در ۴۳ گذشته چرا  از این سه عامل در لرستان بهره نجسته‌اند که امروز با کمال شرمندگی بگوییم استان فلاکت زده است.

ستاری تاکید کرد: قطعا اگر خوب عمل می‌کردیم و روحیه ما می‌توانیم در عرصه اجرا به منصه ظهور می‌رسید مردم لرستان در یک جایگاه بهتری قرار داشتند.

وی خاطر نشان کرد: اما دولت سیزده آمده است تا با همین رویکرد از تمام امکاناتی که در اختیار نظام در همه عرصه‌ها است بتواند این نقیصه را بر طرف کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: به گذشته نمی‌پردازیم، بلکه چشم اندازه ما به آینده این است که از این سه عامل بر اساس شعار مقام معظم رهبری که تولید را باید پاس بداریم حرکت کنیم.

ستاری بیان کرد: اعتقاد دارم که بخش کشاورزی می‌تواند تضمین کننده امنیت غذایی کشور باشد و ما هم باید در این مسیر گام برداریم.

وی تاکید کرد: استان خوب و با منابع خوبی داریم اما یک جو حرکت جهادی و انقلابی می‌خواهد که در راستای شایستگی مردم گام‌های مثبتی برداریم، جهاد  کشاورزی قطعا با روحیه جدیدی که رییس سازمان جهاد  کشاورزی دارد برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه سه توصیه به مدیران جهاد کشاورزی استان دارم، عنوان کرد: ابتدا رویکرد تغییر کشاورزی سنتی به صنعتی با همه ابزار است، دوم اینکه لرستان با وجود روان آب‌های متعدد اما تنها  ۲۰ درصد از اراضی آن آبی است که زیبنده استان نیست، نکته دیگر اینکه زمینه توسعه را باید به ارگانیزه کردن تمام ابعاد کشاورزی در جامعه قرار دهیم‌./ فارس

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید