گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:‌ همه تلاشم این بوده است که طایفه‌گرایی و سیاست‌زدگی از آموزش و پرورش رخت بربندد

رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت:«رویکرد کاری‌ام همیشه صداقت بوده است و اهل این نیستم که حرفهای پوپولیستی بزنم!».

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، در نشست خبری خود که صبح روز پنجشنبه، ۲۸ شهریورماه در محل خانه معلم (فاز یک کیو خرم‌آباد) برگزار کرد، تشریح نمود:«گاهی در انتصابات هم به شدت تحت فشار بوده‌ام اما تلاشم آن بوده است که براساس استقلال رأی و نظر، تصمیم‌گیری کنم».

وی بیان کرد:«بنده مسئول آموزش و پرورش استان لرستان هستم و نسبت به عملکردم، سعی کرده‌ام همیشه پاسخگو باشم».

او اظهار کرد:«در همین مدتی که بنده به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان مشغول خدمت بوده‌ام چند دفعه نشست خبری با خبرنگاران برگزار کرده‌ام؛ زیرا باورم این است که شما خبرنگاران باید از من به عنوان مسئول، پرسش و مطالبه‌گری کنید و بنده هم وظیفه دارم به پرسش‌های شما پاسخ بدهم».

رضا زینی‌وندمقدم، توضیح داد:«زمانی که بنده مدیریت آموزش و پرورش استان لرستان را تحویل گرفتم رتبه آموزش و پرورش استان لرستان در سطح کشور، رتبه ۳۲ بود در حالی که الان در همه شاخصهای آموزش و پرورش به رتبه ۳۰ ارتقا پیدا کرده‌ایم و حتی در برخی شاخصها به رتبه سوم در سطح کشور ارتقاء یافته‌ایم؛ به طور مثال، در بحث معدل نهایی، هفده صدم، رشد و در بحث کنکور هم ۲۷ درصد رشد داشته‌ایم».

وی توضیح داد:«موقعی که بنده مدیرکل شدم تعداد ۱۰۵۰ مدرسه استان کد تخریبی داشتند! در دوره مدیریت بنده، تعداد ۱۱۳ پروژه جدید در استان شروع شده است و بخشی از این روند به این موضوع بازمیگردد که ما توانستیم تهدید سیل را به فرصت در جهت جذب اعتبارات تبدیل کنیم».

رضا زینی‌وندمقدم، تصریح کرد:«همه تلاشم این بوده است که آسیبها و حاشیه‌هایی همچون: طایفه‌گرایی و سیاست‌زدگی از آموزش و پرورش رخت بربندد و آموزش و پرورش بر روی ریل تخصصی خودش قرار گیرد؛ زیرا آموزش و پرورش یک نهاد کاملاً تخصصی است».

وی افزود:«بسیاری از مراجعات ارباب رجوع به بنده از نوع تقاضا برای اشتغالزایی است؛ در حالی که رسالت آموزش و پرورش رسالت مهم دیگری است و آموزش و پرورش، بنگاه اشتغالزایی نیست؛ ولی متأسفانه از دوره‌های گذشته، این نوع و روش مراجعات، برجای مانده است».

زینی‌وندمقدم، اظهار داشت:«در زمینه انتخابات هم موضع ما همان موضع وزارت آموزش و پرورش است؛ بدین معنی که مدیران ما حق دخالت تبلیغاتی به نفع کاندیداها را در انتخابات ندارند؛ هر مدیری در مجموعه آموزش و پرورش استان، بخواهد براساس مسائل سیاسی، جناحی یا طایفه‌ای، در جهت حمایت از کاندیدایی فعالیت نماید باید ابتدا از آموزش و پرورش استعفا کند».

او تصریح کرد:«وقتی شخصی در مجموعه آموزش و پرورش لرستان، به عنوان مدیر فعالیت می‌کند نباید وارد جریانات سیاسی انتخاباتی به نفع تبلیغات انتخاباتی برای یک کاندیدا شود».

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، بیان کرد:«خواسته و مطالبه باید از نوع قانونی باشد؛ متأسفانه بخشی از افراد از بنده مطالبات و خواستهای غیرقانونی داشته‌اند ولی بنده همیشه تلاشم حرکت در مسیر قانون و قانونگرایی است».

رضا زینی‌وندمقدم، گفت:«رسالت رسانه، اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری است بنده از انتقادات سازنده، همیشه استقبال کرده‌ام».

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تشریح کرد:«در بخش انتصابات هم، این حق قانونی و از اختیارات قانونی بنده است که خودم معاون مدنظرم را انتخاب کنم یا مدیر دلخواه و مدنظر خودم را منصوب کنم؛ به زودی نیز معاون پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان که الان به صورت سرپرستی اداره می‌شود منصوب خواهد شد».
خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید