تاریخ: ۲۰:۴۹ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: شاهنامه محور خرد ورزی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در اختتامیه جشنواره شاهنامه خوانی،نقالی و روایتگری استان، گفت: شاهنامه محور خرد ورزی و خرد گرایی است که مهمترین نیاز امور بشر به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در اختتامیه جشنواره شاهنامه خوانی،نقالی و روایتگری استان، گفت: شاهنامه محور خرد ورزی و خرد گرایی است که مهمترین نیاز امور بشر به شمار می آید.

حجت الاسلام حمید رضا حنان در این مراسم که عصر شنبه چهارم اسفند ماه به همت این اداره کل و با همکاری انجمن شاهنامه پژوه لرستان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد، گفت: شاهنامه شناسنامه ی با عظمت ایرانیان است و شاهنامه خوانی خوانی باید از کجن خانه های بیرون آمده به فضای عمومی بیاید.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدالظله العالی) فرموده اند: روح حاکم بر شناسنامه توحید است و بنا بر این گفته ی رهبری معظم باید گفت کسانی که دین را در مقابل را شاهنامه قرار می دهند نه طعم و مزه دین را چشید اند و نه به طعم و مزه ی شاهنامه پی برده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: شاهنامه با محوریت خرد ورزی و خرد گرایی است که مهمترین نیاز امروز بشر است،اما باید به این نکته توجه داشت که بین عقل و خرد تفاوت بسیار است وعقل به معنای اندیشنیدن در یک وادی و محدوده ی مشخصی و معین است اما خرد فراتر از بوده هیچ حد و مرزی را نمی شناسد و بدون تعصب و تعلق است .

وی در پایان تاکید کرد: انجمن شاهنامه پژوهان لرستان باید با برنامه ریزی درست و فعالیت جدی، شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی را در بین نسل جوان و نوجوان ترویج دهد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید