انتصابی شایسته در لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۲۳ :: ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان منصوب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، روز شنبه ۸ مردادماه طی حکمی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و با حضور واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها و سلطانی مدیرکل حراست وزارتخانه دکتر عطا حسن‌پور به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی لرستان منصوب شد.

عطا حسن‌پور دارای مدرک دکترای تخصصی باستان‌شناسی، نویسنده ، پژوهشگر و لرستان شناس، مدرس دانشگاه، کارشناسی رسمی دادگستری، با بیست سال سابقه فعالیت در میراث فرهنگی لرستان و پژوهشگاه وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌باشد.

از جمله سوابق کاری وی می‌توان به مدیر واحد ثبت آثار، مدیر واحد پژوهش، مسئول امور تعیین حرایم، رئیس کاوشهای باستانشناسی لرستان، دبیر شورای ثبت آثار، دبیر شورای فنی، عضو شورای باستان شناسی، مدیر پایگاه پلهای تاریخی، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی، مشاور مدیر‌کل، مدیر واحد گنجینه آب، مدیر امور گردشگری و موزه آب شرکت آب منطقه‌ای، مدرس دوره‌های آموزشی گردشگری و تخصصی همچون بوم‌گردی، تورلیدری، مدیر فنی، عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و سردبیر مجله تخصصی گردشگری تاف اشاره کرد.

لازم به ذکر است: او اهل خرم‌آباد است و طی ۲۰ سال گذشته به صورت تخصصی لرستان پژوهی نموده و با هدف معرفی لرستان به جهانیان بیش از یکصد مقاله تخصصی با رتبه علمی پژوهشی، ISI, JCR، ، علمی ترویجی و چند جلد کتاب و کتابچه به رشته تحریر درآورده است. حسن‌پور همچنین در سمینارهای مختلف داخلی و بین‌المللی به عنوان سخنران همواره حضوری چشمگیر و فعال دارد‌.
در حوزه گردشگری، توسعه لرستان، ایده پردازی و همکاری با انجمن‌های مردم نهاد سالهاست فعالیت مستمر دارد.

این باستانشناس توانمند در زمینه فیلمسازی و ساخت فیلمهای مستند بیش از دو دهه فعالیت حرفه‌ای دارد و در ساخت مستندهای سینمایی ایران و خارج از کشور با موضوعات باستان شناسی ، مردم‌شناسی، گردشگری، جغرافیا، آب و معماری حضور و مشارکت جدی داشته است.

گفتنی است: وی سالهاست که با مطبوعات، رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون به عنوان کارشناس و با هدف معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت های گردشگری و تاریخی لرستان نیز همکاری و در این راستا قلم‌ می‌زند.

پیش از این سید امین قاسمی از ۲۲ آذر ۹۶ تاکنون مسئولیت مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان را بر عهده داشته است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید