گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۴۱ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
مدیر کل امور مالیاتی لرستان خانواده امور مالیاتی را وکلای مالیاتی مردم خواند

در دیدار مدیر کل امور مالیاتی با عباس گودرزی نماینده شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اصناف و بازار این شهرستان، ملکشاهی در پی تبیین بخشنامه‌ها و دستور العمل های مالیاتی اذعان داشت سیاست امور مالیاتی تساهل با مودیان و تقابل با فرارهای مالیاتی‌ست.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه‌ای که در نمازخانه امور مالیاتی این شهرستان با حضور هادی ملکشاهی و نماینده شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اصناف صورت گرفت.

عباس گودرزی نیز با آرزوی توفیق برای ملکشاهی و مثمر ثمر دانستن جلسات اینچنینی، نزدیکی مردم و دولتمردان و طرح بی پرده و بی پروای مشکلات را از محاسن انقلاب دانست و در ادامه گفت، بخش عمده‌ای از مشکلات مردم فرهنگی است و جلسات اینچنینی می‌بایست به یک سنت حسنه فرهنگی مبدل شود چرا که حداقل‌ترین حُسن این جلسات تحکیم روابط و قرابت مسئولین و مردم است. عباس گودرزی با اشاره بر قریب ۵۰۰ هزار خانه خالی در شهر تهران که پرداخت مالیات ندارند و با تاکید بر پیگیری جد فرارهای‌ مالیاتی خواهان تساهل با مودیان شد.

در ادامه نمایندگان اصناف با اعلام رضایتمندی خود از مدیر مالیاتی شهرستان بروجرد به طرح آسیب‌ها و مشکلات مالی خود در دوران کرونا و نیز مسائل مالیاتی خود پرداختند.
هادی ملکشاهی نیز با اعلام رضایتمندی از جلسات اینچنینی، ۸۰درصد پرونده‌های مالیاتی شهرستان بروجرد را که در سال ۹۸ قطعی شده‌اند را به استناد اظهارات خود مودیان دانست که نشانگر میزان اعتماد دو‌ جانبه اداره کل امور مالیاتی و مودیان دانست‌.

مدیر کل امور مالیاتی خانواده امور مالیاتی استان را وکلای مالیاتی مردم خواند و از عموم تولید کنندگان خواست برای مشاوره‌های مالیاتی به کارشناسان خبره این اداره کل مراجعه کنند.

در ادامه مدیرکل امور مالیاتی با طرح ضرورت اقتصاد غیر نفتی برای استقلال کشور، مالیات را چون خمس و زکات یک فریضه دانست که در شرایط تحریم اجری کمتر از امداد جبهه در زمان جنگ ندارد.
ملکشاهی با اشاره به مبلغی بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در کشور به تبیین فرآیند هوشمند سازی مالیات کشور در آینده اشاره داشت که با رصد تراکنش‌های مالی و هوشمندسازی پرونده‌های مالیاتی این حجم از فرار مالیاتی با اجرایی شدن طرح آیتکس( مالیات هوشمند) کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

ملکشاهی وصولی لرستان را مبلغی بالغ بر ۳دهم درصد مالیات کشور اعلام کرد که در تناسب با هزینه‌های استان مبلغ چشمگیری نیست اما بنا بر شرایط اقتصادی استان و خاصه دوران کرونا، سیاست مالیاتی در استان مبتنی بر تساهل با مودیان و اظهارنامه آنهاست.

در ادامه مدیرکل امور مالیاتی به تبیین بخش‌نامه‌های بخشودگی و ابلاغ الکترونیک پرداخت.

در انتهای نیز نمایندگان اصناف با طرح سوالات مالیاتی خود، مورد مشاوره کادر مدیریت مالیاتی استان قرار گرفتند.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید