معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر لرستان:
تاریخ: ۱۹:۴۵ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
مردم ما آموزشهای لازم جهت مقابله با مخاطرات نیاموخته اند

کامران خدایی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر لرستان امروز شنبه، هشتم دی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ما برای مقابله با حوادث جامعه آماده‌ای نداریم چراکه مردم آموزش‌های لازم را حین حادثه فرا نگرفته‌‌اند و سراسیمه افراد در حین فرار از مکان حادثه دچار آسیب می‌شوند و در مورد نحوه خروج آموزش لازم ندیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، خدایی با اشاره به این‌که لرستان در در کمربند زلزله خیز واقع شده است و امکان وقوع زلزله در استان وجود دارد، ادامه داد: طرح خادم که متشکل از پنج مرحله است که محور اول آن شناخت حوادث است و در این مورد باید طوری کار کنیم تا مردم نسبت به شناخت حوادث حساس شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر لرستان مرحله دیگر طرح خادم را در مورد زلزله و در بخش‌هایی از جمله کاهش خطرات سازه‌ای و خطرات غیرسازه‌ای مطرح کرد و گفت: مرحله چهارم طرح خادم شناخت نقاط امن و ناامن و مرحله دیگر آن کیف نجات است.

وی انتظار از رسانه‌ها را حساس کردن مردم نسبت به طرح خادم و آموزش در زمان حادثه دانست و گفت: جشنواره رسانه‌ای خادم به این‌صورت است که خبرنگاران براساس آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند فرهنگ‌سازی و ضرورت آموزش به هنگام وقوع حوادث را تبیین می‌کنند.

خدایی با ذکر این مطلب که آثار ارسالی به جشنواره رسانه‌ای خادم در دو محور تخصصی هلال‌احمر و قواعد رسانه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ادامه داد: جوایز نفیسی برای این جشنواره در نظر گرفته شده اما با پیگیری‌های انجام شده این به دنبال افزایش آن نیز خواهیم بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید