تاریخ: ۸:۰۹ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
مردم کرونا را مهار کنند یا گرانی ها را؟!

علی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: آثار مخرب ویروس کرونا دومینو وار از سلامت تا شرایط اقتصادی مردم زمین را تحت تاثیر قرار داده است ، در بازار چه خبر است؟ با این اوضاع بیماری کرونا و رکود اقتصادی و قرنطینه و تعطیلی مشاغل مختلف ، هر روز که برای خرید بیرون می‌روی، قیمت‌ها شوکه‌ات می‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این اقتصاددان لرستانی مطرح کرد: بخش عظیمی از طبقه متوسط جامعه در حال انتقال به طبقه فقیر جامعه‌ هستند. حال آنکه هر کس ذره‌ای از اقتصاد بفهمد، می‌داند حرکت هر جامعه‌ای از طبقه متوسط به سمت فقیر برود ، یعنی کاهش قدرت خرید ، یعنی کوچکتر شدن سفره های مردم و یعنی سوء تغذیه و صدها معضل دیگر .

وی افزود: تفاوت آشکار و وسیعی بین سیاه نمایان و براندازان با دوستان وخیرخواهان منتقد وجود دارد. چرا کسی حرف کارشناسان اقتصادی را در این باب نمی‌شنود یا دست کم مسئولان مربوطه حاضر نیستند با صاحب نظران اقتصادی و افراد صاحب نظر در این حوزه بنشینند و همفکری کنند و طرحی نو و راهکارهای جدیدی را بر وضع موجود در نظر بگیرند.

علی محمدی فر گفت : آیا با وام یک میلیونی و یارانه ۴۵ هزار تومانی بناست قشرهای آسیب‌پذیر در برابر این توفان گرانی‌ها و افزایش ۹ برابری قیمت ها مقاومت کنند؟ اوضاع کارگران آشفته است ، کارمندان با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند! از هر سو می‌شنویم که شعارهای مبارزه با فساد رسانه‌ها را پر کرده است. بحق هم هست. اما چرا کسی نمی‌گوید علل و ریشه این فسادها چیست؟!

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: همانطور که جنگ تمام شد و مردم با پایمردی واخلاص، ویرانی‌ها را آباد نمودند، یک روز نیز با لطف خدا این جنگ اقتصادی ظالمانه تمام‌ میشود و بیماری منحوس کرونا نیز مهار خواهد شد. آنگاه شرمندگی و بار خجالت رفتارهای غیر اخلاقی بردوش کسانی خواهد ماند که پول و سود آمال آنهاست و انسانیت را فراموش کرده اند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید