با حضور وزیر علوم رقم خورد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه لرستان/  ۱۰ تا ۱۵ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اختصاص می‌یابد

با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مرکز نوآوری دانشگاه لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دقایقی پیش با حضور وزیر علوم، مرکز نوآوری دانشگاه لرستان ، دو ساختمان اداری و مجتمع فناوری پارک علم و فناوری استان لرستان  افتتاح شد.

 با حضور وزیر،علوم  دو ساختمان اداری و مجتمع فناوری پارک علم و فناوری استان لرستان با زیربنای ۳۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین ‍ با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مرکز نوآوری دانشگاه لرستان افتتاح شد. این مرکز با حمایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

۱۰ تا ۱۵ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اختصاص می‌یابد.

وزیر علوم  در حاشیه افتتاح ساختمانهای دانشگاه لرستان گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اختصاص می‌یابد.

منصور غلامی  با بیان اینکه دانشگاه‌ها با تربیت نیروهای جوان می‌توانند موتور محرکه صنعت کشور را به حرکت در آوردند، افزود: بایستی جوانان را با فناوری و علوم نوین  آشنا کنیم.

وی افزود : مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری باید بستر ورود جوانان به بازار کار را فراهم کنند.

بودجه‌های دانشگاه توسط هیئت امنا این مراکز مشخص می‌شود

وزیر علوم  در ادامه با اشاره به اینکه بودجه‌های دانشگاه توسط هیئت امنا این مراکز مشخص می‌شود و روسای دانشگاه نمی‌توانند از بودجه پژوهشی مراکز آموزش عالی در فعالیت‌های دیگر استفاده کنند، افزود:  بودجه دانشگاه‌ها مقدار قابل توجهی نیست.

غلامی گفت: با وجود مقدار کم بودجه دانشگاه‌های کشور حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اختصاص داده‌ایم.
/خبرآنلاین

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید