تاریخ: ۸:۰۴ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
همه مسئولان هر از گاهی نیاز به تذکر دارند/ جوانان مطالبه‌گر آرمان‌های انقلاب هستند

معاون اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه مسئولان هر از گاهی نیاز به تذکر دارند گفت: جوانان مطالبه‌گر آرمان های انقلاب هستند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیروس ابراهیمی در جریان دیدار جوانان گام دوم انقلاب در لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره حکیمانه در راستای توجه به جوانان و ظرفیت‌های که دارند تاکید فراوان دارند، اظهار کرد: من به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب اعتقاد دارم و این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مسئولان هر از گاهی نیاز به تذکر دارند تا در صورتی که کوتاهی رخ دهد مورد توجه و اصلاح شود و چه خوب است این نکات از سوی جوانان انقلابی که دغدغه کشور را دارند مطرح شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد: باید در کنار هم گفت‌ وگو و نظرات رد و بدل شود چرا که همه ما به تذکر نیاز داریم و این یک ضرورت است.

ابراهیمی افزود: هیجانات انقلابی شما جوانان برای حفظ انقلاب، مقدس است چرا که به نوعی مطالبه‌گر آرمان‌های انقلاب هستید.

وی با بیان اینکه نیروهای جوان انقلابی یک تفکر شیعی و امام حسینی دارند و در حال آماده کردن بستر ظهور ولی عصر هستتد، گفت: ما به دانش و فهم شما جوانان انقلابی اعتقاد داریم و شکی هم در آن نیست.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروز وضعیت اشتغال پایدار ما شکل نمی‌گیرد مگر با تکیه بر دانش روز دنیا و شرکت‌های دانش بنیان، گفت: از مدت‌های گذشته مشکلات زیادی گریبان‌گیر واحدهای تولیدی در لرستان شده است و یقینا در مدت زمان کوتاهی برطرف نمی‌شوند اما همه تلاش و دغدغه ما این است که مشکلات به حداقل برسند.

ابراهیمی با بیان اینکه لرستان ظرفیت‌های پیشرفت اقتصادی بسیار بالایی دارد، افزود: تنها راه برون رفت استان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و ما باید زمینه را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قابلیت‌ها پیدا و بسته‌های سرمایه‌گذاری باید مشخص شود، گفت: لرستان در بحث معدن، شیلات، کشاورزی و البته نیروی کار مستعد ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که متاسفانه بسیاری از آنها مغفول مانده‌اند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه نیروی انساني با یک آمایش خوبی رفتار نکردیم، افزود: در حوزه کشاورزی باید به سمت زنجیره ارزش برویم یعنی از زمان تولید تا پایانه صادراتی فراهم شود و این مهم ارزش تولیدی ما را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در لرستان پایانه صادراتی نداریم  و یقینا در برندسازی هم دچار مشکل می‌شویم، گفت: طبق برنامه‌ریزی ها در کوتاه مدت باید بتوانیم مجموعه‌های کم تحرک را احصا و ظرفیت را در سال اول دولت بالا ببریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در حوزه ایجادی باید به سمت واحدهای تولیدی که با ۳۰ درصد سرمایه ثابت می‌توانند افتتاح و تا سال آینده به بهره‌برداری برسند، برویم، افزود: در میان مدت باید به سمت واحدهای برویم که خوابیده‌اند و مشکل اصلی آنها هم بانک‌ها هستند.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث توسعه مناطق ویژه اقتصادی را به جد پی‌گیری هستیم، گفت: به دنبال این هستیم تا معافیت‌های مالیاتی را برای برای دیگر صنایع بزرگ اجرایی کنیم.

*عدم وجود برش استانی مهم ترین مشکل اسناد بالادستی‌ هستند*

دبیر قرارگاه گام دوم استان نیز در این جلسه گفت: در کشور اسناد بالادستی زیادی از جمله برنامه هفتم توسعه، سند چشم انداز بیست ساله، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، اقتصاد مقاومتی و… وجود دارد که هر کدام می توانند منجر به تحول اقتصادی شوند.

سیروس حیدری تصریح کرد: اصلی ترین چالش استان ها در اجرای این اسناد بالادستی، عدم وجود برش استانی، منطبق بر آمایش های سرزمینی است که همین مسئله مانع اجرای کامل این برنامه ها در سطوح استانی می شود.

وی افزود: این مشکل مختص استان لرستان نیست و در اکثر استانها با این چالش مواجه هستیم.

دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب بیان‌کرد: حلقه های میانی تخصصی قرارگاه جوانان گام دوم استان لرستان، با نگاه به این مسئله در حوزه های مختلف همچون صنعت و معدن، گردشگری، ژئوتوریسم، تکمیل زنجیره ارزش دامپروری و کشاورزی، آبزی پروری، ترانزیت و .. برنامه های استانی، همراستا با اقتصاد مقاومتی را تهیه کرده است که عمده ترین رویکرد این برنامه ها توجه به توانایی هایی داخلی ( درونزایی) ، با نگاه صادرات محور ( برونزایی) است.

حیدری عنوان کرد: قرارگاه جوانان گام دوم استان لرستان آمادگی دارد در این حوزه ها کارگزاران محترم دولت انقلابی در استان لرستان را یاری کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید