در راستای طرح آجر به آجر و با هدف مشارکت حداکثری مردم در ساخت مدارس صورت گرفت؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۳۱ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
مشارکت شهرداری خرم آباد در جذب حداکثری خیرین مدرسه ساز

در راستای طرح آجر به آجر و با هدف مشارکت حداکثری مردم در ساخت مدارس،شهرداری خرم آباد در جذب حداکثری خیرین مدرسه ساز مشارکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در جلسه ای که با حضور رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان، رضائیان معاونت اجرایی و خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی در شهرداری خرم آباد و با حضور شریفی شهردار و اعضای شورای شهر برگزار گردید ، راه های افزایش مشارکت حداکثری مردم در ساخت فضاهای آموزشی و ایجاد فضای سبز مدارس بررسی و رایزنی شد.

در این جلسه مهندس غفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان اظهار داشت: نوسازی مدارس ۲۷۰ پروژه در سطح استان با اعتبار سیصد و ۷۰ میلیارد تومان در دست ساخت دارد که از این تعداد ۳۵ مدرسه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان متعلق به شهرستان خرم آباد می باشد.

وی در ادامه ضمن تایید کاستی ها در بخش فضاهای آموزشی تصریح کرد: علی رغم تلاش های شبانه روزی همکاران بنده در نوسازی مدارس در ساخت و تجهیز مدارس باید اعتراف کنم که ما با مشکلات فراوانی در بحث تامین فضای ایمن و استاندارد آموزشی مواجه هستیم به نحویکه اگر بخواهیم این نواقص را برطرف کنیم با فرض بر مهار صد در صدی تورم به ۳۰ سال زمان و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای هر سال نیازمندیم و البته انجام این مهم با وضعیت موجود تنها با حضور گرم خیرین می تواند ممکن شود.

وی حضور خیرین را فرصتی مغتنم برشمرد و افزود : حضور خیرین در جریان سیل سال گذشته موجب دلگرمی همه ما شد و ما با وجود این عزیزان توانستیم این بحران عظیم را پشت سر بگذاریم ، در سال جاری هم حضور این خیرین بسیار پررنگ بوده است به نحویکه هم اکنون ساخت ۱۲۸ کلاس درس را تنها در ۷ ماهه اول سالجاری با مشارکت ایشان در سطح استان شاهد هستیم .

غفوری نژاد در ادامه خواستار مساعدت و یاری شهرداری خرم آباد در ساخت مدارس شد و گفت: شهرداری می تواند با مساعدت در اموری مثل تسریع در امور بر و کف گسترش فضاهای سبز مدارس
امکان سنجی برای محوطه مدارس برای فعالسازی آنها در وقت غیر اداری و یاری رساندن به امر تبلیغ طرح آجر به آجر با هدف ایجاد این امر بصورت یک فرهنگ عمومی با در اختیار قراردادن امکانات شهرداری ما را در این امر خطیر یاری کند .

در ادامه این جلسه چند تن از اعضای جلسه از جمله آقای رستمی و خانم نظری ضمن تاکید بر مهم بودن امر آموزش در خصوص مساعدت شهرداری به نوسازی مدارس قول مساعد دادند.

همچنین شریفی شهردار خرم آباد در این جلسه اظهار داشت : درخواستهای نوسازی مدارس در خصوص بحث بر و کف ، ایجاد فضاهای سبز مدارس ، در اختیار قراردادن بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری به طرح آجر به آجر و دیگر موارد در اسرع وقت بررسی خواهد شد و ما تمام تلاش خود را در خصوص کمک به امر مقدس مدرسه سازی بکار خواهیم گرفت .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید