حسن نجفوند، پیشکسوت مطبوعات لرستان:
تاریخ: ۰:۳۵ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
مطبوعات ایران در اکثر تحولات مهم و سرنوشت‌ساز کشور تاثیرگذار بوده اند

کتاب مطبوعات و برخی جنبش‌های ایران اثر حسن نجفوند از پیشکسوتان مطبوعات استان لرستان در قطع وزیری به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حسن نجفوند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وظیفه اصلی رسانه‌ها و مطبوعات؛اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و شفافیت‌سازی در جامعه است و نقش سیاسی مطبوعات کارکردی است که حکومت‌ها و جریان‌های سیاسی برای نشر افکار و عقاید سیاسی خویش از آن مدد می‌گیرند، به‌عبارت دیگر حکومت‌ها و جریان‌های سیاسی می‌کوشند تا از طرفی برای نشر افکار و اشاعه آن به جامعه و از سوی دیگر برای فشار بر نیروهای سیاسی مخالف‌از رسانه‌ها استفاده کنند.

نجفوند افزود: با مروری بر تاریخ مطبوعات در جهان می‌توان قدرت و نقش مطبوعات را در جریان‌های سیاسی، منازعات و کشمکش‌ها، انقلاب‌ها دریافت که این انقلاب‌ها و جریان‌های سیاسی با همکاری مطبوعات به نیروی قوی یا ضعیف یا معتدل تبدیل شده‌اند. البته این تأثیر‌گذاری در همه کشورها یکسان نبوده و نیست و بستگی به میزان آزادی بیان و میزان قدرت و تأثیرگذاری مطبوعات دارد.

این پیشکسوت مطبوعات استان لرستان در باب کتابش خاطرنشان کرد: در کشور ایران هم در بیشتر تحولات مهم و سرنوشت‌ساز، مطبوعات از این قاعده پیروی کرده‌اند.در این کتاب سعی شده است به بررسیِ نقش‌آفرینی مطبوعات و رسانه‌ها در برخی از جنبش‌های اخیر ایران پرداخته و آنها را به رشته‌ی تحریر درآورد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید