گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
معضلی بنام جلسه!

در جلسه است.... اگر یکبار گذرتان به ادارات افتاده باشد از شنیدن این جمله بی نصیب نبوده اید،" در جلسه است..."، بهانه ای ناب برای عدم رسیدگی به درخواست های ارباب رجوع توسط کارمندان، که حق اعتراض را از آنها می گیرد.

مهری پهلوانی- متاسفانه شاهد آن هستیم که در مراجعات متعدد به ادارات و دستگاه ها، با عدم حضور کارمندان در اتاق های خود و درهای بسته روبرو می شویم، و پس از جویا شدن دلیل این غیبت ها، با جمله تکراری و کلیشه ای ” در جلسه است” مواجه می شویم!

غیبت کارمندان نتیجه عملکرد مدیر بی کفایتی است که در طول دوره مدیریتش زحمت یکبار سرکشی به طبقات و اتاق های مجموعه تحت مدیریتش نمی دهد یا اینکه برای هر امری به علت ناآگاهی از اتفاقات و جریان ها همه اعضا را دور هم جمع می کند و از همان جلسات آبکی تشکیل می دهند تا مردم روزها ساعت ها منتظر بمانند.

انتشار تصاویر جلسات در فضای مجازی که معمولا با تاخیر مدیران، میزهای پر از میوه و شیرینی و کیک و در گوشی صحبت کردن ها و …همراه است، بیشتر به مهمانی می ماند تا جلسه! نشان دهنده غیرضروری بودن آنهاست!

توجه به این امر که طی سالیان، تغییری در روند کاری ادارات مشاهده نشده، خود دلیل دیگری بر غیر مفید بودن جلسات است.
از طرفی تا جایی که بیاد داریم جلسات برای انجام امور و تصمیمات حیاتی، آن هم نه هر روز و هر لحظه، و برای کارمندان تمام سطوح! برگزار می شده است.

مردم به عنوان ارباب رجوع به بالا و پایین کردن پله ها و ارجاع به این اتاق و آن اتاق توسط کارمندان برای گذراندن تشریفات اداری، عادت کردند، بی انصافی است جمله ” در جلسه است” نیز ساعت ها و روزها وقت آنها را بگیرد و کارشان لنگ بماند.
حال که درجا میزنیم و تغییر آنچنانی مشاهده نمی شود دلیل برگزاری این همه جلسه گرفتن در هاله ای از ابهام است. متاسفانه این بهانه در کنار برخورد بد کارمندان با ارباب رجوع، سالهاست گریبانگیر مردم است و باید اقدامی در جهت تغییر آن صورت گیرد.
مردم وقت اضافی ندارند که آن را در ادارات و دستگاه ها در انتظار فلان کارمند و پیدا کردن او دراتاق های دیگر، هدر دهند، کما اینکه ادارات با توجه به موقعیت خود و حضور افراد تحصیل کرده، می توانند مکان مناسبی برای فرهنگسازی در همه زمینه ها از جمله احترام به مردم و وقت آنها، باشند.
با این اوصاف مسئولین و روسای دستگاه ها باید فکری در این باره کرده زمان برگزاری این همه جلسه تمام نشدنی! را به وقتی غیر از زمان مراجعه ارباب رجوع تغییر داده یا روزی را برای این جلسات و دور همی ها اختصاص دهند، و از غیبت کارمندان در میزهای خود بکاهند تا علاوه بر تسریع در روند کارها، مردم با رضایتمندی از ادارات خارج شوند، چه بسا فعالیت هایی که به دلیل تاخیر کارمندان و رسیدگی نکردن به درخواست های مردم، منحل و کنسل شده است….

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید