تاریخ: ۲۱:۳۸ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
معضل ترافیک در خیابان شهدای خرم آباد/ بی برنامگی مدیران شهرداری

اگر از هر شهروند خرم آبادی این سوال را بپرسید؛ که معضل ترافیک شهر خرم آباد چیست؟! بدون شک اولین پاسخی که خواهید شنید، عرض کم خیابان های اصلی داخل شهر است.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- علت هر چه که باشد، از عدم آینده نگری نسل های قبل ما تا عدم بودجه کافی جهت تعریض خیابان، معضلی است که امروزه گریبان همه ما اهالی شهر خرم آباد را گرفته است.

غروب روز گذشته با خودروی شخصی دقیقا از میدان امام تا پل دارایی زاده را در مدت زمان ۵۵ دقیقه طی کردم. در تمام طول مسیر منتظر رویت تصادفی یا عملیات راه سازی، تعمیر چراغ برق، کابل گردانی، آب و فاضلاب، گاز و … بودم اما تنها اتفاقی که شاهد بودم صرفا ترافیک وحشتناک و سنگین در تمام طول مسیر بود! فضای بسیار عجیبی که تمام سرنشینان خودروهای مسیر را بشدت کلافه کرده بود! در نهایت دور میدان شهدا به راحتی می شد دلیل این همه بی برنامگی و شلوغی بی حد و حصر را فهمید.! ((کوچک سازی خیابان شهدا)) راستش هرچقدر جستجو کردم متضاد کلمه تعریض را نیافتم!!!
ناخودآگاه یاد اصطلاح ((تصلب شرایین)) افتادم. البته چندان بی ربط نیست، چرا که بدون شک عرض خیابان شهدا که پرترددترین خیابان اصلی در قلب شهر خرم آباد است به اندازه همان رگ باریکی است که البته نه با چربی و کلسترول، بلکه با بی تدبیری و بی برنامگی مدیران شهرداری مسدود شده است.!
از مامور محترم و زحمت کش پلیس راهور که رانندگان را راهنمایی می کرد، پرسیدم جناب سروان علت این شاهکار معماری چیست!؟ گفت: بخدا قسم کلافه شدم حتی سرهنگ چغلوند رئیس پلیس راهور استان را آوردیم، بازدید کردند و مخالفت خود را اعلام کردند ولی نه تنها شاهد توقف این طرح نیستیم بلکه به سرعت در حال تکمیل این پروژه هستند که تعجب آدم را برمی انگیزد! ای کاش همه پروژه های شهری اینگونه پیگیری و تکمیل می شدند!
در هر صورت سخن از معضلات شهری خرم آباد ، مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد ولی این حرکت عجیب و غریب نه تنها بی احترامی به وقت و سرمایه مردم نجیب خرم آباد است بلکه بشدت با سلامت جسمی و به ویژه روحی شهروندان نجیب و مظلوم خرم آباد مرتبط خواهد بود. از میدان شهدا تا پل شهدا تنها یک ماشین توان عبور دارد حال اینکه از پل به بعد به راحتی علیرغم ترافیک و پارک خودرو در دوطرف خیابان، به راحتی دو ماشین در وسط خیابان در حال گذر هستند.
در پایان شاید چیزی که بیشتر از گره کور ترافیک، آلودگی صوتی، اتلاف وقت و سرمایه مردم و دیگر موارد باعث سردرگمی و خشم و ناراحتی مردم شده است، عدم پاسخی صریح و شفاف با شهروندان خرم آبادی برای توجیه این شاهکار عجیب و غریب معماری شهری و شهرسازی از جانب شهردار و همکاران ایشان است!

پیمان رجبی/ عضو هیات علمی دانشگاه

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید