گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۵ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
معلول یک شهروند است و باید از حقوق برابر برخوردار باشد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برخی از معلولین که ما امروز با آنها سر و کار داریم روزی مانند ما سالم بودند ولی متاسفانه یک حادثه آنها را وابسته به صندلی کرده است. وی تصریح کرد: معلولیت از یک طرف و مرزبندی که برای معلولین در ذهن خود انجام می […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برخی از معلولین که ما امروز با آنها سر و کار داریم روزی مانند ما سالم بودند ولی متاسفانه یک حادثه آنها را وابسته به صندلی کرده است.

وی تصریح کرد: معلولیت از یک طرف و مرزبندی که برای معلولین در ذهن خود انجام می ‎ دهیم که چون معلول شده باید از یکسری منابع محروم شود، رنج مضاعفی را به دنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: معلول نیز یک شهروند است و باید از یک حقوق برابر برخوردار باشد.

توکلی اضافه کرد: سالهاست که روی این مفهوم کار شده است و بحث تلفیق آموزشی از دهه ۵۰ و ۶۰ در کشورهای توسعه یافته حل شده و اینکه ما مدارس استثنایی نداشته باشیم و معلولین ما بتوانند در کنار کودکان عادی حضور داشته باشند، این مشکلات را کمرنگ تر خواهد کرد.

وی بیان کرد: معلول را باید با یک شرایط خاص بپذیریم و نباید از ارتباط با جامعه محروم نمود.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: در حال حاضر معلولیت را بروز نقص تعریف نمی ‎ کنند بلکه در دهه ۸۰ گفته شده معلولیت زمانی اتفاق می ‎ افتد که اگر کسی دچار بیماری شد و به دلیل آن بیماری دچار نقصی در عملکردش گردید و با موانع محیطی فرهنگی و اجتماعی مواجه و از دستیابی حقوق برابر محروم شود آن وقت می ‎ توان گفت معلول است.

توکلی یادآورشد: روزانه با افرادی روبرو هستیم که یک تصادف باعث شده تبدیل به ضایعه نخاعی شوند.

وی اظهارکرد: اگر کسی اقدامی برای رفع مشکلات معلولین انجام داد یک سرمایه‌گذاری برای آینده خودش است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: فضاهای عمومی، ادارات و اماکن باید مناسب‌سازی شوند چون قطعا در آینده کودکان و جوانان به مرز سالمندی خواهند رسید و با سبک امروزه زندگی ما سالمندی سالمی وجود نخواهد داشت.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید