گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۵۱ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
مقابله با فرار مالیاتی خدمت به عموم مردم و نسل‌های آینده است

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مدیریت و پرسنل مالیاتی لرستان مقابله با فرار مالیاتی را اصرار بر حفظ ثروت‌ ملی دانست و آنرا خدمت به عموم مردم و نسل‌های آینده بر شمرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در دیدار مدیریت و تنی چند از پرسنل امور مالیاتی با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت روز مالیات و آغاز هفته فرهنگسازی مالیاتی در دفتر امام جمعه شهرستان خرم‌آباد شکل گرفت،
هادی ملکشاهی با اشاره به ۵۱ هزار مودی مالیاتی استان میزان تفاهم نامه‌های توافقی سال گذشته امور مالیاتی استان را بالغ بر ۸۰درصد پرونده‌های مالیاتی دانست که نشانگر اعتماد این اداره کل به خود اظهاری مودیان مالیاتی‌ست.

ملکشاهی با ارائه گزارش عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان در سال ۹۸ به نقش سازنده عوارض ارزش افزوده در عمران و آبادانی استان اشاره داشت و در‌آمدهای عوارض ارزش افزوده را بالغ بر ۱۱۶میلیارد تومان برشمرد.
ملکشاهی در ادامه احکام حمایتی سازمان امور مالیاتی را در دوران کرونا بالغ بر ۲۶ حکم دانست که بخشودگی جرائم مالیاتی را تنها یکی از آنها بر شمرد و در انتها با اشاره به نقش مالیات بعنوان یک درآمد پاک در حکومت اسلامی از دولت الکترونیک و مالیات هوشمند بعنوان تمهیدات سازمان امور مالیاتی برای مقابله با فرار مالیاتی یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد نیز با تبریک روز مالیات و آرزوی توفیق برای خانواده مالیاتی استان؛ اداره کشور، ارائه خدمات عمومی، زیرساخت‌ها، پرداخت حقوق کارکنان، بهداشت، راه‌سازی، تامین اجتماعی و در کل هزینه‌های دولت را در گرو پرداخت مالیات دانست.
وی با ذکر شروطی برای مالیات از جمله تقسیط ،همه شمول بودن آن، سهولت قوانین و شیوه پرداخت مالیات خواهان جلوگیری از فرار مالیاتی شد.
وی با اشاره به مبلغی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور مقابله با فرار مالیاتی را نه تنها خدمت به عموم بلکه خدمت به نسل‌های آتی دانست که در انتقال ثروت‌های ملی(نفت و …) ما نسبت به آنها، متعهد و موظفیم.
حجت الاسلام شاهرخی با ذکر تاریخچه مالیات در ایران و اشاره به تفاوت مواردی که مالیات به آن تعلق می‌گیرد و شیوه‌های مالیات ستانی در ادوار مختلف از دوران امیرکبیر بعنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی یاد کرد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به ساده زیستی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب و همچنین ترازوی سنجش اعمال آدمی در روز قیامت ساده زیستی مدیران و شفافیت و اطلاع رسانی مناسب در موارد خرج کرد مالیات و همچنین خضوع کارکنان مالیاتی در برابر مودیان را در میزان وصول مالیات تاثیر گزار دانست. و در انتها با اشاره به اینکه مالیات، ابزار توسعه کشور و استان است برای خانواده امور مالیاتی آرزوی توفیق داشت.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید