گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۳۵ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
مهارت آموزی موجب بازسازی شخصیت روحی و روانی زندانیان است

توانمند سازی و مهارت افزایی مدد جویان زندانی، عامل موثر در کاهش احتمال بازگشت مجدد آن‌ها به زندان است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری با اشاره به اینکه کسب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در قطع زنجیره جرم موثر است، افزود: کیفیت مطلوب آموزش های ارائه شده و برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی مطابق با بازار کسب و کار علاوه بر ایجاد فرصت شغلی باعث کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان شده است.

وی با اشاره به تداوم همکاری های دو دستگاه و ضمن تقدیر و اعلام رضایت از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، تاکید کرد: مهارت آموزی زندانیان، موجب ارتقا امنیت اجتماعی، وضعیت اقتصادی خانواده ها می شود، به گونه ای که در بیرون از زندان شاهد فعالیت زندانیان کارآفرینی هستیم که در نتیجه گذراندن این دوره های مهارتی پس از رهایی از حبس برای خود و دیگر افراد اشتغال ایجاد کرده اند.

کشوری در ادامه، آمار و عملکرد مهارت آموختگان جامعه هدف خود را رضایت بخش خواند و گفت: ما خواستار آن هستیم که با توسعه و گسترش تعاملات دو دستگاه و افزایش و تنوع بیشتر رشته های مهارتی ارائه شده در سطح زندان های استان، زمینه بازسازی شخصیت روحی و روانی زندانیان، نیز با ایجاد انگیزه، شرایط ورود و بازگشت این قشر آسیب دیده را به اجتماع فراهم کنیم‌.

در ادامه حشمت اله معتمدی سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان بر توانمندسازی و مهارت افزایی زندانیان تاکید کرد و گفت:  با توانمند سازی زندانيان به مهارت‌هاي فني و حرفه‌ای، افق روشن و آينده اميدبخشی براي آنان ترسيم خواهد شد، مطالعات علمی و عملی حاکی از آن ست که آموزش های فنی و حرفه ای باعث کاهش بروز ارتکاب به جرم می شود.

وی افزود: در بازدید های پیش رو از زندان های سطح استان،  در نظر داریم ظرفیت های موجود را در راستای تعامل وسیع تر مد نظر قرار دهیم. هم چنین نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرای مشاوره و مهارت‌آموزی، نظارت و پایش فرآیندهای آموزش فنی و حرفه‌ای و مشاوره شغلی- آموزشی متناسب با بازار کار زندانیان در سطح استان در دستور کار قرارخواهد گرفت تا با توانمند سازی زندانیان و  ارتقاء اشتغال پذیری، زمینه رشد استعداد فکری و فنی زندانیان در جهت رسیدن به خودباوری و همچنین ایفای نقش موثر و مفید این افراد در جامعه، فراهم گردد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید