تاریخ: ۱۶:۱۵ :: ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مهار آتش سوزی بازار روز توسط آتش نشانان خرم آبادی

آتش سوزی مغازه های روبروی حرم مطهر زید ابن علی در بازار قدیم خرم آباد به سرعت مهار شد .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علیرضایی رییس سازمان آتش نشانی خبر داد: دو تیم عملیاتی از ایستگاه های شماره ۳ و ۱ سازمان آتش نشانی به همراه معاونت عملیات این سازمان پس از اطلاع توسط سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان در ساعت ۱۶:۲۵ دقیقه به محل حادثه اعزام و سریعا اقدام به اطفاء حریق نمودند.

وی افزود: آتش سوزی از یک باب مغازه در راسته روبروی درب ورودی حرم مطهر شروع و به سرعت در حال گسترش بود که با عملکرد صحیح، سریع و به موقع پرسنل آتش نشانی از گسترش آتش سوزی پیشگیری شد.

علیرضایی ادامه داد: در جریان این آتش سوزی که عملیات اطفاء و لکه گیری و سرد کردن آن حدود دو ساعت به طول انجامید علاوه بر مغازه مذکور به اجناس چهار باب مغازه دیگر نیز خساراتی وارد شد.

وی تکمیل کرد: خوشبختانه این آتش سوزی مصدومی در پی نداشت، علت حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است.

گفتنی ست: از جمله مشکلات در مسیر اطفاء این حریق و دیگر آتش سوزی های ایجاد شده در بافت های فرسوده، نبود راه دسترسی خودرویی مناسب و همچنین تصرف پیاده رو توسط برخی کاسبان و قرار دادن اجناس در محل پیاده رو هاست که این امر، امدادرسانی را با دشواری و پیچیدگی هایی روبرو می کند و راه حل سریع مقابله با این مشکل در ابتدا تغییر فرهنگ ایمنی همشهریان و همکاری با تیم های آتش نشانی است و اما راه حل طولانی مدت آن انجام تغییر در ساختار بافت فرسوده می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید