مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۶ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مهمترین فراز ماموریت سازمان پیگیری نوین سازی نظام مالیاتی است

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بعدازظهر روز چهارشنبه پنجم تیرماه در محل سالن جلسات ساختمان ستاد اداره کل امور مالیاتی لرستان، جلسه شورای معاونین با حضور مدیرکل، معاونین ایشان، مسئول حراست، سرپرست نمایندگان سازمان در هیات حل اختلاف مالیاتی، دادیار مسئول انتظامی مالیاتی، نماینده مجری طرح جامع مالیاتی استان و روسای ادارات فناوری اطلاعات، […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بعدازظهر روز چهارشنبه پنجم تیرماه در محل سالن جلسات ساختمان ستاد اداره کل امور مالیاتی لرستان، جلسه شورای معاونین با حضور مدیرکل، معاونین ایشان، مسئول حراست، سرپرست نمایندگان سازمان در هیات حل اختلاف مالیاتی، دادیار مسئول انتظامی مالیاتی، نماینده مجری طرح جامع مالیاتی استان و روسای ادارات فناوری اطلاعات، منابع انسانی و رفاه، آمار و روابط عمومی برگزار شد.
محمدی مدیرکل، با اشاره به تحقق درآمدهای مالیاتی محول شده به استان بر مبنای اطلاعات دقیق، صحیح و رعایت عدالت مالیاتی و اصل مودی مداری تاکید کرد: باید تلاش شود تا درآمدهای مالیاتی موضوع مصوبات جلسه ستاد درآمد سازمان محقق گردد.
وی همچنین با تاکید بر تحقق درآمدهای مالیاتی با رعایت حقوق مودیان افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که فروش نفت ما توسط مغرضین مورد هدف قرارداده شده، امید مردم و دولت به تلاش کارکنان نظام مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی است.
مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان اظهار داشت: از دیگر اولویت های این اداره کل رسیدگی به پرونده های مالیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن است. در ادامه محمدی خواستار همت و تلاش همه جانبه از سوی معاونین و روسای ادارات و به کارگیری تمامی ظرفیت ها جهت اتمام رسیدگی پرونده ها شد.
در ادامه جلسه محمدی بیان داشت: برای اینکه مودیان مالیاتی بتوانند در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند و بتوانند از معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند. ساعات کاری کارمندان اداره کل امور مالیاتی استان در روزهای پایانی خردادماه به سبب ارائه خدمات به افرادی که اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل نکرده‌ بودند، افزایش یافت و در روزهای پنجشنبه ۳۰ خرداد تا ساعت ۱۹ عصر، روز جمعه از ۸ صبح تا ۱۴ ظهر و شنبه یکم تیر ماه تا ساعت ۲۰ شب ادامه داشت.
در این جلسه محمدی در خصوص وارد کردن پرونده های مالیاتی در سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی بیان داشت: طی سال‌های اخیر شاهد حرکت سازمان امور مالیاتی به سمت استفاده از ابزارها و خدمات الکترونیکی بودیم که حاصل آن سرعت، دقت و عدالت در پرداخت مالیات بوده است. وارد کردن پرونده ها در سنیم (سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی) باعث کاهش مراجعه حضوری، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه ‎ جویی در وقت و هزینه، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی و در نهایت افزایش کارآمدی نظام مالیاتی را در پی خواهد داشت. به همت همکاران ستاد طرح جامع مالیاتی سازمان و اداره کل، با پوشش حداکثری تمامی منابع مالیاتی از جمله منابع رویداد محور مالیات بر نقل و انتقال املاک و مالیات بر ارث در سنیم، کلیه اظهارنامه های الکترونیکی دریافتی عملکرد سال ۱۳۹۶ منابع مالیاتی اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی، ارزش افزوده و مستغلات اجاری (جز موارد استثناء در راستای تصمیمات سازمان، همچون فرم های مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م فاقد سابقه در سنیم به جهت تسریع در روند قطعی سازی) نیز، جهت امر حسابرسی، در این سامانه بارگذاری شده است.
در پایان این جلسه محمدی مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان، ضمن جمع بندی موضوعات مشروحه در جلسه خواستار همکاری و همدلی تمامی همکاران در تحقق اهداف سازمانی شد.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید