گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۱۵ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
مهمترین کارکرد عفاف و حجاب ، تحکیم بنیان خانواده است

مدیرکل زندانهای لرستان در نشست هم اندیشی عفاف و حجاب کارکنان زن زندانهای لرستان که با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی برگزار شد ، اظهار داشت : زنان یک نقش بسیار مهم و حیاتی را در جامعه دارند که می تواند ضامن بقای بسیاری از قواعد اجتماعی باشد و آن نقش پرورشی بانوان است

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید افزود : افزایش و کاهش ناهنجاری های جامعه ، رابطه مستقیمی با کیفیت اجرای نقش تربیتی زن در خانواده و جامعه دارد .

مدیرکل زندانهای لرستان با تأکید بر لزوم مشارکت بانوان در پذیرش نقشهای مختلف اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی ، تصریح کرد : هرگاه زنان حضور مناسبی در عرصه های مختلف اجتماعی داشته بخوبی توانسته اند مسئولیتهای محوله را به شکل مطلوب اجرا نمایند .

کشوری اضافه کرد : اگر به مقام زن از منظر اسلام بنگریم ؛ خواهیم دید که این جایگاه در این مکتب مترقی بسیار قابل احترام و ارزشمند است و الگوهای فراوانی را می توان در همین رابطه معرفی کرد که همانا سرآمدترین ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) است .

عضو شورای قضایی استان حضور کارکنان زن در زندانها را پر اهمیت عنوان کرده و افزود : همه کارشناسان حوزه منابع انسانی و بهره وری متفق القول هستند که زندانبانی یک کار سخت و طاقت فرساست اما با اینحال همکاران بانوی ما در زندانها توانسته اند بخوبی از عهده مسئولیتهای خود برآمده و تلفیق این توانمندی با تعهداتی که در خانواده برعهده دارند ، توانسته یک مدل مطلوب را ارائه دهد .
وی در این نشست همچنین تعداد کارکنان زن شاغل در زندانها را چهل نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد این مجموعه بتواند نقش پرورش و تربیتی خود را در بالاترین سطح ممکن ارائه داده تا شاهد بازگشت آبرومندانه زندانیان به آغوش خانواده هایشان باشیم .

حجاب با آزادی های فردی منافات ندارد

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیز در همایش عفاف و حجاب زندانهای استان ضمن تأکید بر نقش تربیتی بانوان خاطرنشان کرد : قدمت حجاب به طول عمر بشریت برمی گردد چرا که اسناد و شواهد تاریخی بدست آمده ، پوششهای متنوع و گوناگونی را برای زنان در طول تاریخ ارائه داده است .

ناهید پرویز پور اظهار داشت : با اینکه تعالیم و دستورات اعتقادی برخی ادیان در حوزه حجاب بسیار سخت گیرانه است اما اسلام یک نگاه مترقی و کرامت بخش به زنان و مقوله حجاب ارائه داده که هم زنان را در برابر هجمه های گاه و بیگاه اجتماعی مصون می دارد و هم حفظ کرامت ایشان را مورد توجه قرار می دهد .

وی افزود : صرفنظر از جنسیت زن ، اسلام او را به پذیرفتن انواع نقشهای سیاسی ، اجتماعی تشویق کرده که همین سبب شده ما شاهد زنان بزرگی در طول تاریخ باشیم که تأثیرات عمیقی بر روند حرکتی جوامع خود داشته اند .

پرویزپور اضافه کرد : خانواده بعنوان کوچکترین و در عین حال مهمترین نهاد اجتماعی کاملا متأثر از نوع نگاه بانوان در حوزه تربیتی و آموزشی است .
وی بیان داشت : امروز شاهد تبلیغات منفی فراوانی از سوی دشمنان بر علیه جایگاه زنان در ایران هستیم و به همین خاطر لازم است زنان سرزمین ما برای مقابله با هرگونه هتک حرمت اجتماعی و پایین کشانده شدن کرامت و جایگاه آنها در حوزه های پاسخگویی به انواع شبهات مطرح شده از سوی بدخواهان به سلاح دانش مجهز شوند .

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ضمن اشاره به زنانی که به دلیل ارتکاب به جرم در زندان بسر می برند افزود : خوشبختانه تعداد زندانیان زن در استان لرستان عدد بسیار اندکی است اما به منظور ارتقاء سطح تاب آوری آنها نیز لازم است از طریق برگزاری دوره ها و آموزش های متنوع و کاربردی ، توانمند سازی این گروه از جامعه زندانیان را مورد توجه قرار داد .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: زنان و دختران جامعه ما با بهره گیری از دستورات دینی و اخلاقی حضوری پررنگ و اثربخش در مسائل مختلف اجتماعی داشته باشند .

در پایان این برنامه از تعدادی از بانوان شاغل در زندانها با اهداء لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید