تاریخ: ۷:۰۴ :: ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
نجات جان جوان ۳۲ ساله مبتلا به نارسایی حاد قلبی توسط تیم اینترونشن قلب خرم آباد

رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد گفت:جوان ۳۲ ساله مبتلا به نارسایی حاد قلبی،با تلاش تیم اینترونشن قلب خرم آباد و همکاری تله مدیسین سرویس نارسایی قلب بیمارستان مسیح دانشوری تهران زندگی دوباره یافت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر” آرش امین ” رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد، بیان کرد: بیمار ۳۲ ساله با تشخیص درگیری شدید عروق کرونری و با کارکرد بطنی ۱۰ درصد در وضعیت کاردیوژنیک شوک مقاوم به درمان های دارویی(اینوتروپ) با وضعیت وخیم توسط EMS از یکی از شهرستان های استان ، به این مرکز فوق تخصصی اعزام شد.

وی افزود: سریعا توسط سرویس اینترونشنال کاردیولوژی و در کمتر از ۱۵ دقیقه از بدو‌ ورود به اورژانس، به کت لب(اتاق عمل آنژیوگرافی) منتقل شد و تحت آنژیوگرافی اورژانس عروق کرونر قرار گرفت.

دکتر امین گفت: با توجه به عدم درگیری عروق قلب، سریعا با کمک تله مدیسین و همکاری و مشاوره اورژانسی سرویس فوق تخصصی نارسایی قلب بیمارستان مسیح دانشوری، تصمیم بر این شد با توجه به اورژانسی بودن وضعیت بیمار در این مرکز از بافت قلب بیمار نمونه برداری انجام‌ شود.

وی با بیان اینکه اقلام مورد نیاز نمونه برداری از بافت قلب زنده به روش اندوواسکولار اخیرا در بیمارستان مدنی تهیه شده و‌ موجود است،اظهار داشت: سریعا نمونه بافتی از قلب برداشته شد، و جواب پاتولوژی با هماهنگی و‌ همکاری سریع سرویس پاتولوژی دکتر “امید عادلی “به صورت اورژانس آماده شد و با درمان های دارویی تهاجمی که اولین بار برای این نوع از بیماران در استان تجویز شد، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی با بیان اینکه بیمار در حال حاضر در شرایط پایدار و بدون استفاده از داروهای کمکی(اینوتروپ) به حالت عادی برگشته است، ابراز امیدواری کرد: برای بیمار، پمپ پوستی کمک کننده قلب(IVAC-2L )نیز در حال آماده شدن است که خوشبختانه با درمانهای زود هنگام، نیازی به استفاده از آنها نشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید