گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۵۳ :: ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
نداشتن دستگاه پُز در مطب پزشکان به منزله فرار مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: نداشتن دستگاه پُز در مطب پزشکان به منزله فرار مالیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ملکشاهی در دیدار اعضای هیات مدیره نظام پزشکی و نماینده انجمن داروسازان  با تجلیل و قدردانی از ایثار جامعه پزشکی و پیراپزشکی در دوران کرونا، به نقش حیاتی مالیات و محوریت آن در بودجه کشور بالاخص در دوران تحریم اشاره داشت.
ملکشاهی در ادامه؛ مالیات الکترونیک و نظام مالیاتی هوشمند را تمهیدات سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی برشمرد و با اشاره به تعهد جامعه پزشکی به وظایف شهروندی خود، از آنها خواست نسبت به نصب دستگاه کارت‌خوان جهت شفافیت تراکنش‌های بانکی تعجیل داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی در ادامه رصد تراکنش‌های بانکی را نه معیار مالیات ستانی بلکه ابزار بررسی مالیات‌ برشمرد و نصب دستگاه کارتخوان و درج آن در سامانه این موجب را برای پزشکان فراهم می‌آورد که دیگر تراکنش‌های مالی آنها کمتر مورد تاکید قرار بگیرد و از ده درصد معافیت خوداظهاری مالیاتی به مدت دو سال استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم اذعان داشت: همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی مرتبط هستند.

ملکشاهی در ادامه با اشاره به ۱۴۰۹ مودی جامعه پزشکی اذعان داشت: تنها نیمی از این مودیان مجهز به دستگاه کارتخوان می‌باشند و یادآور شد پس از ۱۸ ماه از تصویب قانون نصب کارت‌خوان برای پزشکان، نداشتن دستگاه پُز به منزله فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی در ادامه گفت: به زودی لیست پزشکان، دندانپزشکان، داروسازانی که فاقد دستگاه کارتخوان هستند را در اختیار نظام پزشکی قرار می‌دهد.

مدیر کل امور مالیاتی با اشاره به فرا رسیدن فصل اظهارنامه مالیاتی در ماههای مرداد و شهریور برای افراد حقیقی و حقوقی این نوید را داد که با هوشمندسازی نظام مالیاتی مودیان به سه گروه بدون ریسک، کم ریسک و پرریسک تقسیم می‌شوند ولی با این وجود تا آن زمان تاکید اداره کل امور مالیاتی استان بر روی خود اظهاری مودیان بوده و تکمیل اظهارنامه بخشودگی جرائم و در صورتی که درآمد مودی زیر مبلغ معافیت سالانه باشد معافیت مالیاتی را در پی خواهد داشت.

ملکشاهی با اشاره به بحث ابلاغ الکترونیک از پزشکان خواست جهت کاهش تردد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با درخواست ابلاغ الکترونیک در سامانه مالیاتی بشکل الکترونیکی پیگیر ابلاغیه‌های مالیاتی خود باشند و علاوه بر آن کارشناسان مالیاتی از طریق تلفن مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آمادگی کامل برای مشاوره مالیاتی دارند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید