تاریخ: ۱۸:۳۸ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مراکز ناباروری می‌توانند پرداخت از جیب مردم را کاهش دهند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از نشاندار شدن ۵۰ هزار زوج نابارور در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ظهر امروز ۷ شهریورماه ۱۴۰۲، دکتر محمد مهدی ناصحی در سفر به استان لرستان و در بازدید از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی شهرستان خرم آباد،گفت: در راستای قانون جمعیت و خانواده بیمه سلامت خدمات خوبی را برای زوج‌های نابارور در نظر گرفته که در این راستا ۵۰ هزار زوج نابارور در کشور تحت پوشش قرار گرفته و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: با خدمات پوششی ۹۰ درصد عمومی غیردولتی در بخش‌های غیردولتی توانسته ایم کمک‌های خوبی به زوج‌های نابارور داشته باشیم تا بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: سهم فرانشیز در بخش خصوصی نسبت به دولتی بیشتر و طبعاً پرداخت از جیب مردم هم بیشتر خواهد بود.

دکتر ناصحی تاکید کرد: مراکز دانشگاهی می‌توانند پرداخت از جیب مردم را کاهش دهند که مراکز علمی محققین و دانشمندان خوبی دارد و در این زمینه تجربه بالایی در مراکز دانشگاهی وجود دارد و میانگین موفقیت آنها بین ۳۰ تا ۳۵ در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز ناباروری در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در دستور کار است که مراکز سطح ۲ و ۳ در حال گسترش می‌باشد که در کنار آن خدمات پوشش بیمه‌ای در حال افزایش است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید